Totusindogtillid
63 kommentarerMan kan sige meget om os danskere: Vi flår hovedet af hinanden i debatten, særligt når den foregår online, og der er flere og flere borgere som stikker hinanden til de offentlige myndigheder, og utrygheden stiger i storbyerne, og økonomien går det heller ikke særlig godt med, og velfærdsstaten er ved at brase sammen under sin egen vægt, og der er stadig for meget gift i maden og for mange partikler i luften, og børnene ser ikke deres forældre nok, og forældrene ser ikke deres gamle, sengeliggende forældre nok, og det er for svært at være yder, og det er for hårdt at være nyder, og det er synd for de unge, de ældre, de rige, de fattige, de røde og de blå, synd for såvel feministerne som den kriseramte mand, for politikerne og medierne, for udkantsdanmark og for de udlignede i guldkantsdanmark, synd for de etniske danskere såvel som de uintegrerede indvandrere, for de skatteflåede såvel som for de hjemløse, for misbrugere såvel som forbudsramte. Akja. Skuer man tilbage over 2012 er det egentlig vanskeligt at finde nogen her til lands, som synes at have det bare sådan rigtigt….nusergodt…
Men uanset hvad man i øvrigt kan sige, og det er sandelig blevet gjort i året der gik, så var den mest positive historie i 2012 den, der kom ud i det tidlige forår og bekræftede tendensen fra de seneste mange år: Danskerne får for hver sæson der går mere og mere tillid til hinanden. Vi stoler på hinanden. I en grad så det ikke kun er skattetrykket, der sætter verdensrekord. I Danmark svarer 75 procent, at de har tillid til hinanden. På verdensplan er det 30 procent. I Brasilien siges det at være 3 procent. I USA har man stillet det samme spørgsmål jævnligt siden 1960erne, hvor man lå på et dansk niveau. Siden er det trimlet mod bunden i Guds Eget Land, mens vores tillid til hinanden blot stiger og stiger. Ingen amerikanisering dér.
–
Når vi om et par dage tager fat på et nyt år, er bevidstheden om tilliden til hinanden måske det bedste vi kan tage med os ind i 2013 til en ny sæson, der på talrige fronter ikke synes at blive meget lettere og gnidningsfri end den, vi nu er på vej ud af. Intet tyder på hverken eksplosiv vækst, færre arbejdsløse eller sociale problemer, lavere skatter, mindskede integrationsudfordringer, færre krige rundt om på kloden eller endegyldigt ro på i hverken Grækenland, Spanien eller hvor det i øvrigt står galest til. Problemerne består, men det gør vores gensidige tillid åbenbart alligevel også.
Det har noget for sig. At vi stoler på hinanden. At vi er til at stole på.
Tilliden er forudsætningen for meget. At der kan indgås såvel politiske forlig som aftaler om afhentning af hinandens børn. At man overhovedet vover at aflevere sit barn til fremmede mennesker i en daginstitution. At man tør gå over vejen, når der bliver grønt. Tør proppe dankortet ind i en automat uden at være bange for, det ikke kommer ud igen. Tør slippe magten og anerkende demokratiet som politiker, når folket har stemt én ud.
Det er værd at huske på, eftersom det meste af det, vi taler om og har diskuteret i Danmark i 2012 har været truslerne mod denne fortsatte tillid. Som den konservative Rasmus Jarlov pointerede det i en kommentar i Berlingske her efter jul, så risikerer for meget velfærd f.eks. at underminere tilliden i samfundet, fordi andres trækken på de fælles midler i de fælles kasser har det med at afstedkomme krav om kontrol med, at pengene nu også bruges ordentligt, at ingen får fingre i pengene uretmæssigt eller lever på måder, der koster samfundet og fællesskabet unødigt dyrt osv. osv.
Andre synes at hæfte sig ved helt anderledes trusler mod tilliden. Når skatteministeren således indfører åbne lister over virksomhedernes indbetalte selskabsskat, pakker man det nok pænt ind i bemærkninger om ønsket om gennemsigtighed, men målet er åbenbart: Nogle selskaber, særligt de multinationale, kan sno de nationale skattelovgivninger om egne lillefingre og i vidt omfang undgå at bidrage til samfundskasserne dér, hvor de opererer. De åbne skattelisters mest synlige budskab er, at den slags ikke er tillidsskabende i samfund, hvor det at betale sin skat med glæde jo som bekendt betragtes som menneskets fornemste borgerpligt.
Andre igen har peget på det tillidssvækkende i de lukkede og til dels uigennemtrængelige samfund med egne normer og regler, som synes at opstå rundt omkring særligt i indvandrerghettoer. Når man ikke engang kan være indlagt på en skadestue uden at risikere bøllers voldelige hærgen, og når også politiet får vanskeligt ved at operere, så risikerer det at svække den gensidige tillid i et samfund.
Det er altsammen væsentlige diskussioner. Tillid er godt. Men tillid må ikke blive til naivitet. Så risikerer man at blive snydt. Det skaber mistillid.
–
Og alligevel, trods alle disse trusler og flere til, har vi stadig verdensrekord i tillid til hinanden, når vi bliver spurgt i undersøgelser. Måske vi snarere end at opholde os uafladeligt ved det, der truer denne tillid, skulle bruge 2013 på at begynde at tage den alvorligt. Sådan rigtigt alvorligt. Også i virkeligheden. Når der ikke blot er tale om en meningsmåling eller en undersøgelse. Med de konsekvenser det måtte have. Jeg vil gerne gå forrest, og skal man gøre det, må det ske ved at udvise tillid over for dem eller det, man i det forløbne år ellers har brugt sine stærkt svindende kræfter på at problematisere. Voilá, jeg forsøger:
- Jeg vil gerne udvise både Dovne Robert, Fattig-Carina, Studerende-Sofie og Kontanthjælps-Tania min allerstørste tillid i 2013. Tro på at I kan og vil – eller vil kæmpe for at komme til at kunne og ville. Det vil sige, at jeg i 2013 uden at knurre vil fortsætte med at finansiere enten jeres lediggang eller studier. Men husk blot, at tilliden må være gensidig, og at I – hvis I brokker jer alt for meget over forholdene i velfærds-Danmark – risikerer at slide på den. Hvilket sågu vil være synd. Også for dem, der uforskyldt er endt i kort eller lang lediggang og uden at kny kæmper for at komme på fode, eller dem der tager en videregående uddannelse på SU i glad bevidsthed om, at det er en formidabel investering, der sikkert kommer mangefold igen. Fra samfundets side. Og fra den studerendes.
- Jeg vil gerne udvise skolelærerne min allerstørste tillid i 2013. Det vil jeg, fordi I er noget af de vigtigste, vi har i samfundet. Jeres indsats er afgørende. I kan præge og dygtiggøre generationer. I kan inspirere tusinder. I kan medvirke til at løfte børn ud af håbløse sociale vilkår og give dem troen på at også de kan blive til noget. Men husk blot, at tilliden må være gensidig og at ethvert ønske – fra forældres, elevers, skoleledelsernes side – om forbedringer af skolen ikke skyldes indestængte behov for at angribe jeres arbejdsvilkår. Hvis vi kunne diskutere andet end dem, når skolen skal reformeres, ville det være dejligt tillidsskabende.
- Jeg vil gerne udvise systemet, velfærdssamfundet, den offentlige sektor stor tillid i 2013. Nogle gange fortoner det sig lidt i debatten, men: Uden en på lange strækninger velfungerende offentlig sektor var vi mange, der var på spanden ind i mellem. På sygehuse, plejehjem, blandt hjemmehjælpere, pædagoger, ja selv hos DJØFerne på rådhusene og de nidkære folk i SKAT gøres der hver dag en stor indsats i fællesskabets tjeneste. Dem skylder vi tillid, snarere end kontrol, overvågning, mistænkelig- og latterliggørelse. Men husk, at tilliden er gensidig. Den bliver sat på prøve, når ethvert forsøg på at drive velfærdssamfundet mere effektivt og for færre penge bliver udlagt som katastrofer og umenneskelige overgreb, der i al fremtid vil berøve folk muligheden for at få hjælp, når de har behov. Sådan er det jo ikke. Det ved I godt. Til gengæld gør I en stor indsats. Det ved vi godt og burde anerkende lidt oftere.
- Jeg vil gerne udvise mænd og kvinder og de danske familier stor tillid i 2013. Det forekommer mig, at tilliden mellem kvinder og mænd er ét af de steder, hvor vi trænger til lidt en smule genopretning. Begge synes lidt pressede i hverdagen, og så kan det være, man kommer til at skyde skylden på den anden. Når sandheden skal frem, består nationen i høj grad af hårdtarbejdende mænd og kvinder, der sammen passer job, hjem og børn bedre og i et mere givende fællesskab end nogensinde før i verdenshistorien. Så hvorfor al dette ævl og kævl? Måske fordi andre har travlt med at så splid med uforgribelige meninger om, hvordan alle bør leve (i den ene eller den anden retning) og udhule tilliden til, at familierne, kvinderne og mændene selv evner at træffe de rigtige beslutninger. De rigtige beslutninger for sig selv, vel at mærke. At indføre øremærket barsel til mænd, som regeringen varsler i 2013, sker givet ud fra de bedste hensigter. Men det kan ikke bortforklare, at det er en udhuling af tilliden til menneskers egen beslutningsevne om forholdene i deres egen tilværelse. Den ultimative tillid ville være at droppe enhver øremærkning af barsel, også den til kvinderne. Det ved jeg godt er en utopi. Men tillidsskabende ville det ligegodt være, hvis vi turde enes om det.
- Og nu vi er ved det: Jeg vil gerne udvise Big Mother & Big Brother stor tillid i 2013. Jeg ved, der forbydes, påbydes, overvåges og at privatlivets fred undermineres hver eneste dag ud fra de ædleste hensigter. Hver eneste gang. Der er altid en grund. Min tillid skal bestå i ikke at betvivle disse ædle hensigter. Men husk at tilliden er gensidig. Jeg behøver vist ikke skrive mere.
- Jeg vil gerne udvise de kulturkæmpende stor tillid i 2013. Hvadenten i er Eid-festende, juletræsforkæmpende, mangfoldighedsfestivalarrangerende, Pia Kjærsgaard, Anna Mee Allerslev, royalister, antiroyalister, indvandrere, indvandrerkritiske. Uden jer drejede alt sig om økonomi. Men alt er ikke økonomi. Deri havde Anders Fogh Rasmussen ret, da han tiltrådte og startede sin regerings kulturkamp. Det er værdipolitikken, der sætter samfundsdiskussionerne på spidsen. Det er her principper mødes og brydes. Det var også her, nogle af de mest spændende debatter fandt sted i 2012, det var også her nogle af de mest ulidelige debatter fandt sted i 2012. Men husk, at tilliden er gensidig. At kæmpe for sine værdier kræver nogle at kæmpe mod. Nogle man synes tager ubegribeligt fejl. Men det skal de naturligvis have lov til. Deri består tilliden. Men fejl tager de nu, og det er noget helt andet end al den håbløse snak om mangfoldighed…
- Til sidst vil jeg gerne udvise debat-Danmark stor tillid i 2013. Den del der foregår her, og ikke mindst andre steder online og i blogosfæren. Det er sågu ikke altid, I har opført jer tillidsskabende i 2012, jer der debatterer rundt omkring. I har svinet Thor Möger til, da han gik af. I har i kølvandet på rapperen Kidd ønsket Pia Kjærsgaard dræbt. I har verbalt overfaldet såvel jøder som muslimer i diverse fora. I har ikke gidet lytte, I har ladet jer forlede af de ekstreme synspunkter, som synes at trives, når man i diverse digitale netværk kun bekræftes af mennesker, der mener det samme som én selv, I har udvist dårlig smag og er gået efter manden, ikke bolden, men jeg har grundlæggende tillid til, at det vil blive bedre. Allerede i 2013. At vi i fællesskab lærer at håndtere det demokratisk frihedssættende redskab, som nettet er. Det må ske. For det er jo demokratiets forudsætning, ikke? At vi har grundlæggende tillid til, at folk evner at tage stilling. Og give udtryk for den.
–
Der var mange andre, jeg gerne ville udvise tillid i 2013, men et sted må man jo stoppe. Med det afsluttende budskab, at husker vi på det med tilliden, som vi altså undersøgelsesmæssigt certificeret har til hinanden mere end noget andet folkeslag på kloden, så kunne det være, vi fik øjnene op for, hvordan det også er.
At vi egentlig lever i et ganske godt land, alle dens fejlbarligheder til trods. At demokratiet står stærkt, selv om vi flår hovedet af hinanden i debatten, at de fleste tiltror hinanden reelle hensigter, selv om velfærdsstikkeriet vokser, at selv København stadig er en af verdens tryggeste byer, selv om flere føler sig utrygge, at samfundsøkonomien trods alt er blandt de mere solide i verden, selv om det ikke går alt for godt, at velfærdssamfundet nok er ved at brase sammen under egen vægt, men at der immervæk er bred politisk vilje til at reformere det, at der nok er gift i maden og partikler i luften, men meget mindre end før i tiden og slet ikke som i Kina, hvor fødevaresikkerheden bekymrer alle familier og forureningen sine steder hænger tungt, at børn, forældre og bedsteforældre muligvis ikke ser hinanden nok, men at vi trods alt har en stærk familiestruktur, hvor det f.eks. stadig er almindeligt at bænkes i fællesskab omkring aftensbordet (modsat f.eks. mange i USA), og at det nok er svært at være yder, nyder, ung, ældre, rig, fattig, rød, blå, feminist, kriseramt mand, politiker, medie, borger i udkantsdanmark og udlignet borger i guldkantsdanmark, etnisk dansker og uintegreret indvandrer, skatteflået såvel som hjemløs, misbruger såvel som forbudsramt.
Men decideret synd for os, borgere i Danmark, er det næppe, hvis man anskuer det blot en anelse i globalt eller verdenshistorisk perspektiv. Jeg kunne godt ønske for 2013, at vi ville skønne lidt mere på det.
Eller rettere: Jeg har selvfølgelig tillid til, at det vil vi. Godt nytår!
–
63 kommentarer RSS feed
Ifølge årets julehandel har den danske økonomi det fantastisk. Mon ikke danskerne har masser af penge begravet under hovedpuden. Hvis de nu brugte hjernen istedet for hjertet og gik ud og brugte endnu flere penge, ville Danmarks hjul nok komme op i omdrejninger igen. At holde på sine penge gavner ikke Danmark.
TAK for en flot nytårshilsen!
Det vil virkelig være skønt med mindre ‘grøftegravning’i det nye år.
Ja tilykke til Tom Jensen og alle vi andre med friværdierne i hus. Det er nu slet ikke så skidt, som mange gerne vil gøre det til.
Men der hvor det bliver rigtig ubehageligt er naturligvis når – som Tom Jensen nævner det – nogen stikker naboen, ja ligefrem anmelder sort arbejde. De har da intet forstået af solidaritet og god naboskab.
Men så glædes man trods alt over, at nogen ind imellem tager tyren og loven i egen hånd: Her tænker jeg selvfølgelig på Søren Pind, som nyeligt offentlig har udstillet en måske psyksisk syg persons påkørsel af Søren Pind i trafikken. Hvad ikke vindes kan med loven i hånd, må vindes via gadens parlament og forhåbentlig en offentlig lynchning af den formastelige. Hurra for det frie initiativ.
Så hermed – Godt nytår – med et ønske om, at vore politikere og bankerne får held til igen at få gang i de skatte og arbejdsfrie gevinster, så forbruget atter kan komme i omdrejninger. Ikke eet ord mere om fattige og uduelige mennesker, vi gider det ikke.
Tillid er godt, kontrol er bedre!
Vi savner en sagligt funderet presse i sørgelig grad til at bide sig fast i haserne på magthaverne, forrige som nuværende.
Kun på den måde får vi skabt mere tillid i Danmark.
Søren Revser:
“Psykisk syg” hvor får du dog det fra? Det kan da være, at det er en neger, en rødhåret eller sågar en pinseadventist. Latterlige gætterier!
Kim olsen: Jeg skrev “måske” psykisk syg, for at understrege hvorfor det er aldeles uacceptabelt at tage loven i egen hånd og opfordre til lynching som Søren Pind har gjort det.
Sikke dog en gang sludder Revser!
Registreringsnummer er oplyst, og det ville jeg f… også gøre hvis jeg blev påkørt af en flugtbilist.
Der er intet belæg for at personen skulle være sindslidende, selvom det er en sindssyg handling.
Hvis din eneste anke mod Pinds handling er, at du måske tror, at gerningsmanden måske har psykiske problemer, men at du ingen faktuel viden har, ligger der nok noget helt andet bag dit angreb på Pind.
Så ton dog rent flag og skriv hvad dit virkelige problem er i stedet for sådan en gang ammestuesnak!
@ Kim 0lsen, 28. december 2012 kl. 17:57
Forskellen på dig og Søren Pind, er at du ikke har en hoben villige VUere til at gøre “det beskidte arbejde” ved selvtægten.
Søren Pind – og du for den sags skyld, har ikke anden grund, end selvhævdelse og forsøg på at vride skyldsspørgsmålet, plus at opildne til lynchstemning ved offentliggøre et registeringsnummer på en modpart i et trafikuheld. Det har kun intersse for forsikringsselskaberne og Politiet.
Med mindre da man er i tvivl om skyldspørgsmålet og gerne vil skubbe til det med en lynchstemning.
Hvornår er du for øvrigt begyndt at stole på den ene part i et trafikuheld frem for en anden? Min erfaring siger mig, at begge parter mener det er modparten. Husk på at vi kun har hørt sagen fra een side af.
Frank L
Du læner dig kraftigt op ad injurielovgivningen når du postulerer, at Pinds ærinde skulle være at mobilisere “en hoben villige VU ere til at gøre det beskidte arbejde” skam dig!
Resten af dit indlæg er ligesom Revsers blot et partsindlæg mod Pind.
Det gider jeg ikke rigtig bruge tid på.
Du kan sådan set ligesom Revser stole på hvem du vil.
@ Kim olsen, 28. december 2012 kl. 18:23
Naturligvis læner jeg mig ikke op ad injurielovgivningen.
Nævn mig een legitim grund til at Pind skulle offentliggøre modpartens bilnummer?
Du har ret i at det muligvis er motivforskning, men injurier bliver det aldrig. For jeg kan netop sagtens sandsynliggøre at motivet ikke kan være andet.
Nu går hele bloggen ud på tillid.
Jeg skal indrømme at jeg generelt har svært ved at have tillid til folk, der ikke kan finde et fleksibelt gensvar på fortrædeligheder der hænder dem.
Hvis man er typen der vil tæske modparten i en trafikforseelse eller vil true nogen med et jagtgevær, fordi nogle lømler har “snevasket” deres søn, mener jeg altså man har et problem.
Jeg mener også man har et problem med tillid, når man som folkevalgt politiker ikke stoler på at Politiet nok skal klare den sag med påkørslen og ikke behøver hjælp fra offentligheden til at finde den skyldige.
Pind selv nævner at det er skærpende at det er en politiker der er blevet påkørt – set ud fra Pinds tese om at det var en bevidst påkørsel.
Jeg er så også af den opfattelse at det er en skærpende omstændighed at Pind ikke selv har tillid til ordensmagten, men griber til vigilantemetoder.
Det ser heg som et enormt tillidsbrud.
For Revser har jo ret – er påkørslen sket med vilje, har vi formodenlig ikke at gøre med en en helt rask person.
Det slår mig dog, at alle vigilantetosserne nok ser ham som ganske normal – for ham er det muligvis bare en selvtægt, for uretfærdigheder han har mødt på sin vej.
Den slags ligger mig så heldigvis fjern, så jeg vil fortsætte med at anse manden for mindst psykisk uligevægtig – i fald Pinds del af historien holder vand.
“Kim Olsen” – du må altså lære det! At debattere med “Søren Revser” og “Frank L”. – er UMULIGT!De bare hader alt der er til bare lidt højre for sosserne!Selv forbrydere der påkører andre bevidst, med vidner til – dem forsvarer de – når det er een person lidt til højre for de røde som er blevet påkørt! Det virker som en vis mand fra Tyskland i sidste århundredes medløbere. FØJ!
Uagtet – Politiet tager forhåbentlig denne sag dybt alvorligt, og det samme gør retssystemet sikkert.
Jeg finder omstændigheden stærkt betænkelig og absolut skærpende, når en embedsmand i funktion opfordrer til selvtægt via et internetmedie som det bør være personen krystalklart, er besøgt af “venner” med gadens parlament i besiddelse.
Det er meget alvorligt det her. Og jeg håber at politi og retssystemet behandler sagen med den omhu alvoren kræver.
Jeg er dybt rystet; men mere har jeg ikke at sige i denne sag. Specielt nu hvor det er blevet klart, hvor udsat man er som en person, der vover at krydse Hr. Søren Pinds vej.
Retssystemet må tage over!
Når det så er sagt, så må jeg rose Tom Jensen for en virkelig sjov start på en artikel – med alle de personer/grupper der i 2012 er “blevet trampet på”!!
He, he, – de fleste synes nok, at DET LIGE NETOP ER DEM der er blevet trynet af den nye regering.
Dernæst må jeg sige at jeg ikke giver en pot p.. for undersøgelser, m.m. der siger at vi “stoler bare SÅ meget på hinanden” – Det kan simpelthen ikke passe – og det kunne jeg skrive langt mere om, men gider ikke. Det er ligesom, at man skrev flere år at danskerne var de lykkeligste mennesker på jorden!!!! Gud sikke noget vrøvl, – hvem kan sige at en bonde i Peru i en lille hytte ikke er langt lykkeligere end en dansker med verdens højeste skattetryk og en egoistisk “Gucci-pige” som chef??
Men godt nytår til jer der – trods alle forsøg på at fremstille os som lykkelige – slås mod bureaukratiet i dette samfund!
Og “Mr. Revser ” han fortsætter åbenbart!!!
Han går altså ind for at forbrydere skal man tie ihjel – og de kan bare stikke af – selvom der er vidner m.m.???
Jamen altså…
Der er vel blot tilbage at konstatere, at flugtbilisten ifølge Revser er sindslidende, og at Hr. Pind ifølge Frank L offentliggjorde registreringsnummeret på flugtbilen fordi han havde en hoben villige VU’ere til at gøre det beskidte arbejde.
Tak for gode gennemtænkte indlæg til d’herrer
Erik Larsen
Forhold dig til substansen – eller vær stille.
Du har tydeligvis ikke begrebet alvoren af denne sag – Eller har du?
Et sidste spørgsmål til Revser:
Hvem er den embedsmand i funktion du omtaler?
Tiltro og tillid er godt – men mistænksomhed er desværre endnu bedre.
Hvis vores politikere ( folkets tjenere ) leverede den vare, som man kunne forvente af et forretningsministerium, nemmelig at styre forretningen Danmark,på den mest fordelagtige økonomiske måde,som vil gavne flertallet af landets indbyggere mest muligt .
Samt i god tid at tage bestik af fremtidige senarier, og indrette lovgivningen og politikken derefter.
Landet er i de seneste dekader af år ,blevet ledet af politikere der tog mere hensyn til meningsmålingerne,og en leflen for folk, som er blevet afvænnet med at tænke selv og tage ansvar for deres eget liv ,af “ velfærds staten “ .
De fleste af folketingets politikere lyver og har altid løget / fortiet sandheden / eller ikke kunne bestride det fag ,som de har valgt af leve af , p.gr. af manglende kvalifikationer.
Man kan ikke vedblive med at styre et land på grundlag af ismer og dårlige komprimier , i så fald vil landet få en fattig og ussel levefod.
Hvorfor har vi et folkestyre ,hvor de fleste love og bestemmelser tilsyneladene er imod folkets vilje, det er jo ikke et demokrati. ???
Her kunne nævnes statministerens udtalelse om DK som det 18` euro land,det modsvares af mange danskere, der ønsker landet ud af EU og tilbage til EFTA,som består af Norge,Island,Liechtenstein og Schweitz. Norge er et af vores største export markeder.
Her kunne også nævnes ,den sindsyge store indvandring af uudannede muslimer.,og andre velfærsflygtninge som øjeblikkelig burde standses totalt.
Staten har underskud og låner ca. 90 milliarder i udlandet om året, som svarer til at have denne gruppe i DK. samt de 16 milliarder vi betaler i U-landshjælp. dvs. at landet låner penge i udlandet for at tildele dem til udlændinge, som i det hele taget ikke kommer os ved..Og hvem skal betale alle disse penge tilbage, det skal vores børn og børnebørn.
Har man ikke tænkt på de store klima mæssige forandringer ,muslimske krige og ufred ,der gør at vi vil få millionvis af velfærds indvandrere fra det overbefolkede mellemøsten ,afrika og asien, de er allerde ankommet i store mængder ca. 800.000 incl. efterkommere ,siden indvandringen startede for 40 år siden. Hvor mange flere uuddannede analfabetiske tilflyttere har landet brug for , ??? for de fleste vil komme på offentlig forsørgelse !!!.
Det vil være rettidigt omhu ,at standse al indvandring til landet,af personer der ikke er stand til at forsørge sig selv,dvs. de skal have et job inden de kommer til landet, og først efter dekader af år,have ret til sociale ydelser.
Sociale ydelsers størrelse, skal optjenes igennem et langt arbejdsliv,de skal ikke kunne erhverves efter dag 1.
Hvad med klodens befolkningseksplosion og klodens katastrofale klima som forøges konstant.
Hvorfor efterlever vi menneskehedsret konventionerne blindt,som gør at vi ikke kan blive herre i eget hus.???? Danmark er frivilligt igang med at lade sig tilintegøre.
I denne moderne elektroniske tidsalder , burde man for længst have indført regelmæssige folkeafstemninger om vigtige love, via computer. Hvorfor har man ikke det ???
Er det på grund af at vi har en rådden nyhedsformidling med skjulte dagsordner ,en “korrupt “ venstreorienteret journaliststand / dagblade / TV. Som ikke belyser tingene korrekt og alsidige.
Hvorfor har vi ikke ugentlige udsendelser ,der belyser vort samfund og dets problemer,sagligt uden at alle de ismer sniger sig ind. ???
Hvis den politik som den nuværende og den afgående regering gik til valg på, var blevet belyst og analyseret på det groveste ,var der vel ingen der burde være valgt.
Danmarks Radio er et skoleeksempel på fordrejning og skjulte dagsordner, der gør stationens egenforståelse og selvbillede til grin. Tilfældene af fordrejning og manipulation er efterhånden så mange, at mediet ikke fortjener betegnelsen public service. Et eklatant eksempel var i sidste uge hvor terroranklagede ikke blev dømt efter terrorparagraffen, men dog idømtes op til seks års fængsel for brandstiftelse. Ikke med et eneste ord blev det nævnt at de “unge” var beregnende venstreorienterede neokommunister.
Vi hører også konstant ordet “ utilpassede unge” – som menes ,unge af anden etnisk oprindelse end dansk,for det meste unge muslimer, hvorfor kalder man ikke en spade for en spade. ??
Mange mener at enhedslisten er et samfundsskadeligt parti, hvis forkvaklede politik er – i det store og hele – går ud på, at forære andres folks penge væk . En analyse af deres venstreorienterede beton kommunistiske politik samt deres kerne vælgere ,mange neokommunister , besættere , samfundsnedbrydere og ballademagere eller bare mennesker der er blevet forført af Johannes dådyrøjne og tilbedende blik,blev kritisk analyseret af landet medier,er jeg sikker på at det måske ville skræmme mange vælgere væk .Det er nydernes og ikke ydernes parti.
Dem, der tror på 13 som et ulykkestal, har vist ikke meget at glæde sig til i det nye år ….
“Eva Madsen” – du har så ret, så ret! Men at fortælle – orientere de unge der overhovedet ikke involverer sig – at “dådyrøjene” ikke vil dem noget godt – jamen, jamen , jamen det ville DR eller journalister jo aldrig gøre. Nej, vi skal, VI SKAL ikke have et godt og trygt samfund mere! DET ER HVAD MEDIERNE ÅBENBART ØNSKER. (Ok, så får de jo også lidt flere forbrydelser, Breivikker, B-zættere, muslimknivstik, hjemmerøverier mm. de kan skrive om!) Det er bare UFATTELIGT, HVOR dumme danskerne er idag!
He, he, “Søren radiser” siger : UHA, hvor er det slemt at “krydse Søren Pinds vej” – man er meget “udsat”!!!! – Skal man le eller græde?
Han hylder altså vold (vidnefast) mod anderledes tænkende politikere. For vi kan vist ikke være i tvivl om at “radise-Søren” og hans venner nok ikke LIGE politisk er enige med Søren Pind. Skal man så “smadre dem” eller myrde dem som en vis mand m.fl. gjorde i 30-40′erne??? Uden at nogen reagerer?
Kære Berlingske – MON ikke “ytringsfriheden” nu har nået toppen??? Lad os almindelige danskere nu slippe for dette her. KAN I da ikke se at de intet, intet med et demokratisk samfund har at gøre?
Skal man så “smadre dem” eller myrde dem som en vis mand m.fl. gjorde i 30-40?erne???
For at undgå enhver misforståelse – mener jeg naturligvis – at de der åbenbart ikke elsker Søren Pind – “skal de så “smadre ham” – eller myrde dem de ikke sympatiserer med – som en vis mand m.fl. gjorde i 30-40′erne!??
Hér havde vi altså et eksempel på en syg person der så mr. Pind og derefter vædrede hans bil!
Efter min mening kunne man da have sat et billede op af ham og hans bil på alle el-master i området.
Få dog fat i ham og lær ham at man ikke er voldelig eller har lov til det i DK uden at stå til ansvar straks.
Iøvrigt til oplysning stemmer jeg ikke på Søren Pind. endnu ihvertfald, men finder ham helt,helt OK.
Jeg nægter at tro at han kunne finde på vold overfor nogen anden menneske.
“Akja. Skuer man tilbage over 2012 er det egentlig vanskeligt at finde nogen her til lands, som synes at have det bare sådan rigtigt….nusergodt”
Jeg melder mig gerne. Nuser kone, nuser natur, nuser handlende, nuser tilværelse. Men mine midler blev heller ikke løbende soldet op på samtalekøkkener, cafeer, skiferier, for store huse, for store biler osv.osv.
Det eneste der ikke er nuser, er de “Søren”er og andre, der forpester debatsiderne med deres potensbetændte udgydelser.
TILLID ELLER MANGEL PÅ REALITETSSANS?……….
Når man bakker, kan man jo nemmere overse noget end hvis man kører fremad.
Bortset fra det, så er “undersøgelser” og “statistik” ofte ikke andet end overfladisk vrøvl eller ren humbug.
Hvis, altså hvis, der er mange der har tillid til alt muligt og alle mulige, kan det jo være et udslag af stor naivitet. Eller man vil bare ikke vise at man er mistroisk anlagt.
Hvem kan man egentlig have tillid til i dagens Danmark??
Politikerne?? Partierne?? Regeringen?? Helle/Margrethe/Annette?? Eksperterne?? Bankerne?? Politiet?? Retsvæsnet?? Velfærden?? Hospitalerne?? Firmaerne?? Medierne?? DR?? Naboerne? Sin ægtefælle?
Er mange erfaringers lære ikke at man kun kan stole sine børn, sine bedste venner og så de særlig gode og ordentlige mennesker man kan være heldig at ramle ind i.
Er sandheden ikke, at en tredjedel eller fjerdedel af enhver befolkning, er nogle upålidelige, tyvagtige, lunefulde, utilregnelige, smålige, luskede, småtarvelige eller småondskabsfulde eller evt. helt samvittighedsløse typer, der før eller siden vil prøve at snyde eller bestjæle deres omgivelser, eller det der er værre.
Hvis man ser på hvordan tusindvis af danskere behandles af samfundet, systemet og kriminelle mv., er det soleklart at der findes en masse ondskab og kynisme og lurvethed rundt omkring.
Når hjemmerøvere helt unødvendigt kan banke løs på eller skyde deres passive ofre, i benet eller maven, når svage og hjælpeløse patienter kan blive smidt på gaden og ud til ingenting, når en regering kan forråde sit eget land og sine egne landsmænd, når et familiebureaukrati kan ødelægge børn og forældre i massevis, når visse medier ikke generer sig for at vildlede befolkningen dag ud og dag ind, når kommunismen kan vinde frem igen trods dens blodige fortid, når domstole kan afsige uretfærdige domme på stribe, når millioner og milliarder kan ødsles væk på luksus, vanvid og utopier, så at velfærden undergraves og tusinder sendes ud i ledighed og social elendighed, når politik inviterer tusindvis af forbrydere ind i et lille land, osv………… så må der jo være en del falskhed og geménhed tilstede både her og dér.
Så alt i alt er det ikke specielt mange den enkelte borger, kan stole på og have tillid til, selvom gode mennesker findes mange steder.
Trods alt og heldigvis, er slynglerne ikke altdominerende. Men de kan sagtens ødelægge alt for en befolkning, hvis det ordentlige flertal ikke er vågent og holder øje med hvad der foregår i samfundet.
Meget tyder på at et banditternes regime ikke behøver være langt væk. Så naivitet og godtroenhed er ikke en borgerdyd i denne tid. Særlig overfor den politiske udvikling er der grund til masser af mistænksomhed og omtanke.
Hvor er du dog bare selvoptaget. Tænk at en mand i sin bedste alder ikke har andet at foretage sig end at skrive sådan en gang selvbestaltet sludder.
Find dig et arbejde Tom – helst i 2013!
@ Kim 0lsen, 28. december 2012 kl. 19:16
Jeg noterer mig, at du ikke kunne finde EEN legitim grund til at Søren Pind skulle offentliggøre modpartens registeringsnummer.
At du så ikke er mandfolk nok til at indrømme det faktum, skal jeg villigt indrømme – ikke kommer bag på mig.
Jeg noterer mig også at stort set samtlige partier går i rette med Søren Pind, bortset fra den forvoksede VUer Lauritsen og de sædvanlige vigilantefjolser fra DF.
Vil så lige nævne et par eksempler på noget man virkelig kan have tillid til. Det ene eksempel er et hospital for især fysiske sygdomme. Det er et sted hvor man kan have fuld tillid til at der bliver begået massevis af alvorlige fejl overfor patienterne. Hvis man tvivler kan man læse i pressen den 24. dec. om Herlev hospital.
Så er der et andet hospital, et psykisk sygehus i Jylland, hvor jeg har fået adgang til stribevis af oplysninger og vidneberetninger der klart viser, at man kan have den allerstørste tillid til at både de syge og deres pårørende udsættes for utallige grove svigt, forhånelser og menneskerettighedskrænkelser. Dag ud og dag ind.
Som dansk sygeplejeråd udtalte fornylig: Det er ikke alle steder at de syge får en menneskelig behandling.
Når folk i fjerne lande får deres MR krænket, er mange journalister helt oppe på dupperne. Når syge danskeres MR krænkes groft, er det nærmest ligegyldigt. (?)
Det indtryk kan man ihvertfald nemt få.
Kan vi have tillid til visse følelseskolde journalister der diskriminerer deres egne??
Med 810.000 mennesker i den arbejdsdygtige alder uden for arbejdsmarkedet har både Jobcentrene, det sociale system og ikke mindst politikerne svigtet katastrofalt. Man har pacificeret så mange mennesker under div. ordninger med så høje sociale ydelser, skattefri boligsikring m.m. at det for disse mennesker ikke har kunnet betale sig for dem at søge arbejde og de lavtlønnede mennesker såsom kasseassistenter, ekspeditricer, arbejdere m.fl. må føle sig godt til grin når de hver dag pligtskyldigt passer deres arbejde! Vi ser næsten hver dag vanvittige eksempler på hvor meget disse bistandsklienter reelt får udbetalt. Heldigvis kommer regeringen nu med en førtidspensionsreform, kontanthjælpsreform og en SU-reform men desværre vælter det til gengæld ind over grænserne med asylansøgere fra hele verden fordi regeringen har slækket på opholdsreglerne og f.eks. udbetaler børnepenge fra dag nr. 1! Alle sociale ydelser for mennesker i den arbejdsdygtige alder skal simpe lthen sænkes kraftigt så der er et incitament til at søge arbejde. En enlig førtidspensionist får fra 01. januar 17.348 kr. om måneden og skal ikke betale 8% AM-bidrag som lønmodtagerne. Dertil får man også skattefri boligsikring m.m. og må tjene 70.000 kr. ved siden af p.a. uden der trækkes i ydelsen! Det kan en kassedame eller andre lavlønnede ikke konkurrere med og det er hamrende uretfærdigt. En enlig folkepensionist som har været over 40 år på arbejdsmarkedet får f.eks. til sammenligning kun ca. 11.800 pr. måned! Hvorfor er en førtidspension ikke tidsbegrænset så den løbende evalueres og tager højde for udviklingen på det medicinske område? Jeg ved fra tidligere erfaring at næsten alle indvandrere får førtidspension fordi de har en “traume” eller lignende eller gør sig umulige ved ikke at gide lære at tale dansk m.m. Det er squ da for nemt og vi har bare ikke råd til det! Hvorfor stilles der ikke nogle krav til mange af disse egoister og samfundsnassere som kan få ubegrænset førtidspension og kontanthjælp m.m .? Jeg ved udmærket godt at nogen er så syge at de ikke kan arbejde men hovedparten kan bidrage med noget. Hvorfor stilles der kun krav til de mennesker som er på dagpenge og har vist deres gode hensigter? Og er en “ægte” flygtning en person fra f.eks. Somalia eller Afghanistan som har rejst flere tusinde km fra et kontinent til et andet for at søge hjælp? Jeg kalder dem fattigdomsflygtninge som bliver en økonomisk klods om benet for det danske samfund i mange år da de ikke kan klare sig i et moderne samfund!
I landet med verdens dyreste offentlige sektor som er helt ude af kontrol og i landet med verdens højeste skattetryk så kunne lære af både Sverige og Tyskland som trods international krise har en sund økonomi! Herhjemme venter græske tilstande til gengæld hvis ikke alle de offentlige virksomheder/kommuner, regioner og stat får et realitycheck a la SAS! Alle os som på et tidspunkt har været ansat i det offentlige ved jo at der er alt for mange “kolde” hænder i den offentlige sektor men istedet vælger pamperne at fyre de “varme” hænder! Ledelse og godt købmandsskab i den offentlige sektor er en by i Græenland og de inkompetente lokal- og folketingspolitikere lefler bare for vælgerne stedet for at gøre det rigtige for landet! Næste år slutter vi med en gæld på ca. 500 mia. kr. og der er intet i regeringens planer som tyder på at gældsætningen ikke vil fortsætte de næste mange år. Stakkels efterkommere!
Ja, man trygt have tillid til at Borgen er i fuld gang med at nedlægge og afvikle Danmark. Endnu en kort tid kan man via lån mv. opretholde det røde og perverse system hvor kvinder belønnes økonomisk for at opløse familien og drage afsted med børnene, hvis de ikke bare overtager boligen og får manden smidt på gaden.
Når man skal udskifte og afskaffe et folk og en nation, er det jo smart at starte med at undergrave samfundets vigtigste og mest grundlæggende enhed: familien.
Og det er jo også smart at forringe eller ødelægge trafiksikkerheden, undervisningen og de mindre byer ved at nedlægge 4-500 skoler. Ja, store dele af provinsen hærges i disse år af utallige lukninger, nedskæringer og forringelser. Hospitaler og skadestuer nedlægges eller flyttes 30 km, og en masse butikker og firmaer bliver også udraderet via verdensrekorden i skattetryk, gebyrer, bøder og nye afgifter.
Borgen kritiseres ofte, men man må anerkende at den er effektiv når det drejer sig om aflivningen af nationalstaten/fædrelandet.
Den er sådan set også effektiv når det drejer sig om aflivningen af danskere. Op mod 700.000 danske børn er allerede blevet slået ihjel via familiefjendsk og børnefjendsk politik. Og nu er man tilsyneladende også i gang med et slags euthanasi-program overfor både fysisk og psykisk syge. Kræft- og hjertepatienter m.fl. kan vente over et år inden behandlingen kommer i gang. Og psykisk syge er man også i gang med at aflive. Naturligvis ikke med direkte metoder, kun med indirekte metoder. Der dog kan være forbavsende effektive. Når man igen og igen og igen spiller hasard og russisk roulette med en patients liv og helbred (f.eks. ved at sende den syge på gaden og ud til ingenting, mens behandlingen ikke er afsluttet, og den syge stadig er halvt bevidstløs)……… ja, så opnår man jo ofte at vedkommende kommer alvorligt til skade eller omkommer.
Ja, der er mange eksempler på at man end ikke ringer til de pårørende, så den syge kan blive afhentet. Og der er indberetninger om skandaløs manipulation med de syge og deres medicinering, med sygdomsforværring og dødsfald til følge.
Situationen i Danmark er værre end de fleste har fantasi til at forestille sig, og den udvikler sig hastigt i retning af det katastrofale. Det kan man roligt have tillid til, med de håbløse partier der fører an.
Der er mange flere uhyggelige tilstande end det kan beskrives i korthed. Men læs f.eks. Berlingskes artikel: Kriminaliteten er en tikkende bombe!!
Frank L,
Jeg har desværre ikke samme indsigt i Pinds motiver som dig.
Mit bedste gæt er, at Pind efter at være blevet påkørt af en mørkeblå Opel Zafira som efterfølgende tog flugten, blev godt gammeldags vred og lagde registreringsnummeret på Facebook. Mere kompliceret er det måske ikke
Da du nu er i besiddelse af evner til at kende menneskers motiver, kan du så ikke svare på følgende: Hvorfor skulle Pinds bil påkøres? Hvorfor tog føreren efterfølgende flugten i stedet for, som normale ansvarlige mennesker, at udveksle telefonnummer og forsikringsoplysninger?
Prøv nu at lade være med at fyre det sædvanlige DF-gejl af, og svar på mine simple spørgsmål. Jeg er sikker på, at motiverne i denne sag, hvoraf du har afdækket den ene parts, har bred interesse.
Kom nu Frank…..
Frank L,
Jeg har netop annonceret dit kommende indlæg omkring motiver på en anden blog her på Berlingske.
Jeg og andre ser frem til at denne sag bliver rullet op af en sand kapacitet.
Det kan simpelthen slet ikke passe, at danskerne skulle have så blind tillid til hinanden. Er man kommet lidt til års, og har en betydelig erfaring i bagagen, ja så ved man jo notorisk, at der er ingen som helst grund til at have den mindste forhåndstillid til nogen som helst, man ikke kender. Man bliver da heldigvis positivt overrasket ind imellem.
Jeg har været i flere brancher, hvor jeg fik indsigt i megen råddenskab på begge sider af skranken, personaler der fupper og kunder der fupper så meget, at jeg på ingen måde har tillid til nogen som helst, før noget andet bevises.
Et lille frisk eksempel: Her i den afvigte snestorm hjalp jeg, meget modstræbende, en midlertidig nabo med at komme fri af sneen. Det kostede mig megen tid, ubehag og nogen penge, og fjolset lovede vin og andet godt, hvis jeg dog bare ville hjælpe ham. Det var jeg godt klar over, var det rene nonsens, og selvfølgelig holdt han da heller ikke sin del af “aftalen”. Sådan er det bare hele tiden, hvis aftalen ikke er imellem folk, der kender hinanden meget grundigt.
Jeg ville i øvrigt, til hver en tid, have gjort præcis det samme som Pind, med et møgdyr som bevidst eller ubevidst påkører mig. Politiet gør i alle tilfælde ikke noget som helst.
@ Kim Olsen. Jeg er imponeret over, at du orker at gå i rette med rødgardisten frank. Er det mon den samme som tidligere førte sig frem som frank legaard?
Det er totalt spild af dine gode kræfter og tid!
Knud Madsen,
Jeg elsker at udstille folk som Frank L/Legaard i deres hulhed, intolerance og selvfedme. Og det er ganske let.
Når de spiller DF eller AFR kortet ved man, at man har fat i den lange ende.
Se blot hvor stille tankelæseren Frank pludselig er blevet
Godt Nytår til dig!
Tillid er godt, men kontrol er bedre! Det synes at være mediernes udgangspunkt, og med god grund, når der gives deltageradgang til diverse blogs, hvor man skal legitimere sig med FB-profil eller personnummer.
Resultatet af JP’s og Politikens skrappe legitimeringspolitik har helt synligt sendt en masse debattører, især fra JP, over på den knap så strikse Berlingske, hvor en lille fast skare efterhånden helt dominerer.
Engang var bloggene på Berlingske præget af de mest seriøse dagbladsdebatter. I dag er forskellen fra ‘Nationen’ minimal.
Ærgerligt Berlingske.
Ja, Bennedsen, vi véd godt at Iran, Pakistan, DDR og Sovjetunionen er dine store forbilleder. Men hvad med at spare os for dine belæringer om emner som du hverken forstår helt eller halvt.
Undskyld jeg var lidt træt,hermed en revideret udgave.
Og Karin Bennedsen kl.12.35
kan du fortælle mig forskellen i at kunne legitimere sig eller ikke,er det fordi du ikke kan lide at læse ,hvad du selv slår op på. ???
Forskellen vil være den samme , sålænge folk ikke overtræder straffeloven, men du kan åbentbart IKKE lide demokratisk ytringsfrihed .???
Hvorfor skal vi bruge lup,for at se demokratiet og fornuften. ??
Hvis vores politikere ( folkets tjenere ) via et forretningsministerium, leverede den vare, som man kunne forvente , nemmelig at styre forretningen Danmark,på den mest fordelagtige økonomiske måde, samt i god tid at tage bestik af fremtidige scenarier, og indrette lovgivningen og politikken derefter,ville meget være vundet for vores lille land.
Landet er i de seneste dekader af år ,blevet ledet af politikere der tog mere hensyn til meningsmålingerne,og en leflen for folk, som er blevet afvænnet med at tænke selv og tage ansvar for deres eget liv ,af “velfærds staten “ .
De fleste af folketingets politikere lyver og har altid løjet / fortiet sandheden / eller ikke kunne bestride det fag ,som de har valgt af leve af , pga manglende kvalifikationer.
Man kan ikke vedblive med at styre et land på grundlag af ismer og dårlige kompromisser , i så fald vil landet få en fattig og ussel levefod.
Hvorfor har vi et folkestyre ,hvor de fleste love og bestemmelser tilsyneladene er imod folkets vilje, det er jo ikke et demokrati. ???
Her kunne nævnes statministerens udtalelse om DK som det 18` euro land, som modsvares af mange danskere, der ønsker landet ud af EU og tilbage til EFTA, (som består af Norge,Island,Liechtenstein og Schweitz. ) . Norge er et af vores største export markeder. !!
Her kunne også nævnes genetablering af grænsebomme og ud af schengen !!!,og den sindsyge store indvandring af uudannede muslimer.,og andre velfærsflygtninge som øjeblikkelig burde standses totalt.
Bifalder landets befolkning, at landet skal deltage i alle de muslimske landes indenlandske krige og ufred. ???, som er total spild af danske soldaters liv og som koster milliarder af kroner .(vi kender jo resultaterne.)! Landets militær er beregnet til forsvar og ikke som angrebsmagt.
Bifalder befolkningen den store mængde af østeuropæisk arbejdskraft, som har fået arbejde i danmark, grundet regeringens såkaldte “kickstart pakke “.?? Pengene går jo videre – til udlandet. !!
Staten har underskud og låner ca. 90 milliarder + renter i udlandet om året, som svarer til de omkostninger landet har ,i forb. med at huse alle de overvejende muslimske indvandrere .
Yderligere må det tilføjes , at , eftersom landet har underskud, låner vi også de16 milliarder kroner ,som vi flittigt deler ud af , som U-landsbistand.
Dvs. ,at ,landet låner penge i udlandet – for at tildele dem til udlændinge, – som i det hele taget ikke kommer os ved.,eller bidrager til vores samfund .Og hvem skal betale alle disse penge tilbage, det skal vores børn og børnebørn. !!!!
Har man ikke tænkt på de store klima mæssige forandringer ,muslimske krige og ufred ,der gør ,at vi vil få millionvis af velfærds indvandrere fra det overbefolkede mellemøsten ,afrika og asien. De er allerde ankommet i store mængder (ca. 800.000 incl. efterkommere) ,siden indvandringen startede for 40 år siden.
Hvor mange flere uuddannede analfabetiske tilflyttere har landet brug for , ??? for de fleste vil komme på offentlig forsørgelse !!!.
Det vil være rettidigt omhu ,at standse al indvandring til landet,af personer der ikke er stand til at forsørge sig selv,dvs. de skal have et job, inden de kommer til landet, og først efter dekader af år,have ret til sociale ydelser. I tilfælde af arbejdsløshed må de forlade landet igen.
Sociale ydelsers størrelse, skal optjenes igennem et langt arbejdsliv,de skal ikke kunne erhverves efter dag 1.
Fattighjælpen og offentlige folkekøkkener bør genindføres.
Hvad med klodens katastrofale klima som forøges konstant, gr. den tredie verdens ukontrollerede befolkningseksplosion, som vi er med til at forøge ,gr. vores U-landbistand. og div. hjælp fra godhedsindustrien.???
Hvorfor efterlever vi menneskehedsret konventionerne blindt, som gør, at vi ikke kan blive herre i eget hus.???? Danmark er frivilligt igang med at lade sig tilintetgøre.!!
I denne moderne elektroniske tidsalder , burde man for længst have indført regelmæssige folkeafstemninger om vigtige love, via computer. Hvorfor har man ikke det ???
Er det på grund af ,at vi har en rådden nyhedsformidling med skjulte dagsordner? , en “korrupt “ venstreorienteret journaliststand / dagblade / TV. , som ikke belyser tingene korrekt og alsidigt.?
Hvorfor har vi ikke ugentlige udsendelser ,der belyser vort samfund og dets problemer,eller lyksagligheder /sejre sagligt , uden at alle de ismer sniger sig ind. ???
Hvis den politik og ærlighed som den nuværende og den afgående regering gik til valg på, var blevet belyst og analyseret på det “groveste” ,var der vel ingen der burde være valgt.
Danmarks Radio er et skoleeksempel på fordrejning og skjulte dagsordner, der gør stationens egenforståelse og selvbillede til grin. Tilfældene af fordrejning og manipulation er efterhånden så mange, at mediet ikke fortjener betegnelsen “public service”. Et eklatant eksempel var i sidste uge hvor terroranklagede ikke blev dømt efter terrorparagraffen, men dog idømtes op til seks års fængsel for brandstiftelse. Ikke med et eneste ord blev det nævnt at de “unge” var beregnende venstreorienterede neokommunister.
Vi hører også konstant ordet “ utilpassede unge” – som menes ,unge af anden etnisk oprindelse end dansk,for det meste unge muslimer, hvorfor kalder man ikke en spade for en spade. ??
Hvorfor hører vi ikke i TV ,at landet ikke har råd til den konstante fejlslagne indvandring.??
Mange mener at enhedslisten er et samfundsskadeligt / nedbrydene og undergravende parti, hvis forkvaklede politik er – i det store og hele – går ud på, at forære andres folks penge væk . En analyse af deres venstreorienterede beton kommunistiske politik samt deres kerne vælgere ,mange neokommunister , besættere , samfundsnedbrydere og ballademagere eller bare mennesker der er blevet forført af Johannes dådyrøjne og tilbedende blik,blev kritisk analyseret af landets medier,er jeg sikker på at det måske ville skræmme mange vælgere væk .Det er nydernes og ikke ydernes parti.
@ Karin Bennedsen
Især synes jeg, at der er kommet en masse rødgardister med en masse gedigent vrøvl ind på B.dk.
@ Karin Bennedsen, 29. december 2012 kl. 12:35
Spot on! Gad vide hvor længe bloggerne gider.
@Jan Nielsen, 29. december 2012 kl. 14:03
“Spot on! Gad vide hvor længe bloggerne gider.”
Tak for det! Måske er bloggerne på aktivitetsløn!?
Mon ikke der alligevel sidder een og anden blogger og ærgrer sig over, at deres indlæg, som for det meste bærer præg af en vis eftertænksomhed, kun bruges af debattørerne som åbningskommentar for debatter, rivegilder og perfiditeter, der ikke har meget med emnet at gøre?
Karin Bennedsen
Spot on!
Skulle vi ikke bare udelukke de borgerlige fra den offentlige debat?
De er jo alligevel diskvalificerede kva deres manglende humanisme som venstrefløjen har taget patent på i deres egen selvforståelse.
Det forklarer også hvorfor du konsekvent undlader at gå i dialog, når du har fundet brudstykker fra Socialdemikratiets partiprogram som du føler trang til at publicere herinde.
@ Karin Bennedsen, 29. december 2012 kl. 14:19
Man skulle ihvertfald tro nogle/mange af debattørene er på aktivitetsløn
@Jan Nielsen, 29. december 2012 kl. 14:27
Mange får mig til at tænke på spilledåser: Når først de er trukket op, stopper de først, når energien rinder ud
Karin,
Du har jo en profil på Arto. Hvad med at invitere Jan derover. Så kan I udveksle dybsindigheder som intet har med bloggens emne at gøre der.
Karin Bennedsen
JPs politk har i hvert fald forhindret, at en masse indlæg postes under dit navn.
Jeg ville personligt blive harm, hvis det var mit navn, som blev misbrugt.
Nogle indlæg lader dig jo frenstå som en komplet idiot, men du må være velsignet med en bred ryg.
Godt for dig!
@Karin Bennedsen
“Engang var bloggene på Berlingske præget af de mest seriøse dagbladsdebatter. I dag er forskellen fra ‘Nationen’ minimal.
Ærgerligt Berlingske”.
Du har fuldstændig ret, Karin.
Der var engang, da Berlingske debat stod for mange anstændige, borgerlige holdninjger.
De er efterhånden blevet overtager af småborgerlige, grøftegravende dommedagsprofeter, som gentager deres budskaber ad nauseum.
Godt nytår, og bliv ved med at træde overnævnte på deres meget ømme ligtorne.
@niels hansen (ikke at forveksle med NH)
Jeg vil også gerne ønske dig et godt nytår, hvor i verden du end er
Det er mig stadig en gåde, at mine venlige og dine humoristiske kommentarer, der kun yderst sjældent er krydret med perfide personligheder, kan afføde så mange hadske bemærkninger
Ja, de bloggere som mener at fremmedherredømme, kommunisme, islamisme og diktatur……….. eller radigal politik med skatteplyndring, masseindvandring, løntrykkeri og mangedoblet kriminalitet osv.,…… bringer civilisationen og den folkelige frihed, tryghed og lykke fremad i den rigtige retning……. de bloggere kan naturligvis sagtens blive enige med hinanden om at de dansksindede demokrati-tilhængere og bekymrede system-kritikere er nogle svagt begavede tumper.
@ Kim Olsen, 29. december 2012 kl. 10:32
Ser du Kim. Det er meget tænkeligt at scenariet er så banalt som du beskriver.
Jeg tør så bare ikke tænke på hvad Pind kunne finde på i fald der virkelig var sket noget, så som personskade.
Manden er jurist og politiker og kan qua det ikke tillade sig selvtægtagtige manøvrer.
Lige som Politiet ikke kan gennemtæve en idiot der angriber dem, er der forskel. Denne forskel gør Pind meget ud ud af at fremhæve.
Pind selv har i disse blogs desuden harcelleret over avisers utidige hængen folk uden før de er dømt.
Igen en grund til at han burde tænke sig om.
PS: Jeg beklager meget det sene svar. Jeg kan næsten ikke finde ord for at jeg har et socialt liv udover blogs på b.dk
Undskyld endnu engang.
De nedlagte skadestuer og hospitaler samt de 500 nedlagte skoler og 2-300 nedlagte biblioteker, bevirker at der på landsplan skal køres MILLIONER af ekstra kilometer i al slags vejr, for at bringe de syge, de forulykkede, de pårørende og skolebørnene frem til de nye steder og hjem igen.
Og hvad er det for noget pladder med supersygehusene? Bliver behandlingen af de syge bedre ved at man bruger flere mursten og smækker flere etager på hospitalerne?
I Herlev har de et gigantisk hospital der minder om en skyskraber. Det er fornylig blevet kåret som Danmarks ringeste hospital, hvor fejl og svigt hagler ned over patienterne.
En regionsformand Carl Holst ovre i det sydlige jylland, gik til valg på at ville bevare skadestuerne og de mindre sygehuse. Nu er han den der fører an i nedlæggelsen af lokale sygehuse. Nu vil han på centralistisk vis påføre syge og pårørende lange transporter på 50-60-70 ekstra kilometer. For en pårørende kan det betyde f.eks. 120 kilometers daglig merkørsel i forhold til nuværende 10-20 km.
Og i hans tid er det blevet endnu værre hvad der foregår inde i hospitalerne.
Og hundredvis af danske læger og sygeplejersker har forladt Danmark pga. de utallige nedskæringer og forringelser.
Vores politikere opfører sig mere og mere som om det vigtigste mål er at smadre velfærden, befolkningen og nationen.
Frank L,
Nå, så nu er vi ude i hvad der kunne være sket hvis hændelsesforløbet havde været et helt andet…
Det er da fint at have et liv ved siden af bloggene. Det virker som om du har brugt tid på den ædle kunst rygsvømning.
Det er ikke uden grund, at politikere, spindoktorer og journalister figurerer nederst på ranglisten i undersøgelser af folks tillid til forskellige faggrupper. Politikerne klandres med rette for demagogi og utroværdighed, spindoktorerne er kendt for manipulationer og uhæderlighed, og journalisterne bebrejdes at være alt for politisk korrekte i deres behandling af nyhedsstoffet.
Som bekendt er det desværre de selvsamme faggrupper, der sætter dagsordenen i medierne. Derfor bliver stadig flere mennesker mistroiske over for både de trykte og de elektroniske medier. Danmarks Radio er eksempelvis et nyhedsmedie, som (ikke uden grund!) klandres for politisk slagside, og som flere og flere derfor ønsker sig frigjort for at betale til.
Mistroen til medierne er ikke kun et dansk fænomen. I USA har kun 25 % af befolkningen tillid til, at pressen fortæller sandheden. I Sverige er det (af gode grunde) endnu færre. Hvis tilliden til medierne blev målt i Danmark, ville noget lignende sikkert vise sig.
Når det drejer sig om det generelle tillidsniveau i samfundet, er det uhyre vigtigt, at folk mener at kunne overskue og gennemskue, hvad der foregår. Hvis politikerne og medierne ophører med at være troværdige sandhedsvidner, varer det derfor ikke længe, før mistilliden ikke blot til dem, men også til samfundsforholdene i almindelighed, svækkes alvorligt. Rygter og konspirationsteorier dukker op – og forstærkes af demagoger.
Demokratiet afhænger af, om den såkaldt fjerde statsmagt, pressen, opfylder sin mission. Det gør den efter manges mening ikke for tiden. Stadig flere annullerer derfor abonnementet på avisen, og denne oplagsnedgang har naturligvis økonomiske konsekvenser. Derfor agtes pressen nu støttet af yderligere tilskud fra staten. Det samme gælder Danmarks Radio. Til sidst kan de alle undvære både læsere, lyttere og seere.
Det er vel unødvendigt at tilføje, at i så fald vil den allerede vidt udbredte kilde til oplysning, som internettet (Facebook og Google mv.) udgør, helt overtage den reelle nyhedsformidling. Resultatet bliver et samfund uden tillid til dem, hvis eksistens burde bygge netop på tillid.
Tillid til vore medmennesker er en god ting. Jeg har tillid til hele min omgangskreds, familie og venner. Her slipper tilliden så også op. Jeg har overhovedet ikke tillid til det politiske system og slet ikke til regeringen. Jeg har heller ingen tillid til SKAT efter Helle Thornings skattesag. Vi kan heller ikke længere have tillid til at færdes i eget hjem, uden risiko for hjemmerøveri. Vi har åbnet grænserne for allehånde røverbander og nassende indvandrere uden der er nogen der løfter et øjenbryn. Jeg har ingen tillid til, at det skråplan vi har bevæget os i på, nogensinde vil blive stoppet. Det kan end ikke Tom Jensens optimistiske livssyn ikke ændre på. Desværre, da jeg oftest er meget ening med Tom Jensen.
Frank L
Det, som Pind har gjort er jo ikke, at hænge en navngiven person ud, men at beskrive det middel, som blev anvendt.
Desuden har føreren af bilen helt klart begået et lovbrud ved at fjerne sig fra åstedet uden at have identificeret sig. Dette gælder hvadend påkørslen skete med vilje eller ej.
Hvis han havde frygtet for sin sikkerhed, skulle han have meldt sig ved nærmeste politimyndighed.
Hvad blev der i øvrigt af dine horder af blodtørstige VU’er.
Det synes, at have forbigået din opmærksomhed, at vold og hærværk snarere er karakteristik for den modsatte del af det politiske spektrum.
Man må give Søren Pind han griber hver en chance til at komme i medierne.
Helt enig med dig “T.Sørensen”.
Tillid til den nuværende regering kan der vist idag ikke være andre end socialdemokratiske pamper-venner med f.eks. “Karen Bennedsen” i spidsen der kan have.
For pensionister, lønmodtagere, firmaer m.m. tegner 2013 ekstremt ubehageligt med sorte, sorte skyer i horisonten. Mærk jer mine ord – der kommer endnu flere skatter og afgifter – og endnu lempeligere asylregler m.m. inden vi igen slipper af med den værste regering Danmark nogensinde har haft.
Men GODT NYTÅR til det idag store flertal af danskerne der ikke kan slippe hurtigt nok af med historiens største løftebrydere.
Festen var rigtig god der manglede ikke noget alt kunne man få.
Man glemte bare at festen ikke var gratis regningen skal betales.
Lars Busk,
Frank L har stukket piben ind for denne gang.
Det startede vel egentlig med Revser, som måske troede, at flugtbilisten måske var psykisk syg…
Frank L greb stafetten, og kendte pludselig Pinds motiver og omstændighederne omkring hændelsen. Han havde dog alligevel ikke indsigt til at kende modpartens motiver, og ejheller indsigt i hvilke informationer man kan hive ud af et registreringsnummer.
Til slut gik luften af ballonen, og Frank L anførte spagfærdigt, at han var bekymret over hvad der kunne være sket, hvis hændelsesforløbet havde været et helt andet end det nu var.
Pyha, stor ståhej for ingenting – Revser og Frank L samler kræfter til flere afsløringer herinde
Tom Jensen vil gerne vise lærerne tillid og diskutere skolen med dem, men det må ikke handle om lærernes arbejdsvilkår. Jeg kan forsikre ham for, at er der nogen, der er trætte at diskutere lærernes arbejdsvilkår, så er det lærerne.
Men det forholder det sig desværre sådan, at det er de dygtige læreres velforberedte og engagerede undervisning, der bærer den gode skole. Når man trækker tæppet væk under lærernes arbejdsvilkår, trækker man tæppet væk under skolen.
Det, jeg som lærer beder Tom Jensen m.fl. om, er ikke at være flinke mod lærerne. Lærerne skal ikke privilegeres. Det, lærerne beder jer om, er at tænke på jeres børns skolegang. Hverken mere eller mindre, og intet andet.
Hvad foretrækker I:
En skoledag med timer som i dag (med mindre justeringer), hvor skolefunktioner varetages af (vel)forberedte lærere og fritiden varetages af pædagoger – i det omfang børnene ikke er hjemme eller andre steder?
Eller en skoledag til kl. 14 for de små, 15 for de mellemste og 15.30 for de store, hvor uforberedte lærere og pædagoger improviserer sig igennem en del af skoledagen?
To indlæg ovenfor kan anbefales: kl. 13.32 den 29. og kl. 12.06 den 30.
Den første nytårstale 2012/13.
Flg. link er til en yderst fornuftig nytårstale af Hr. Morten Messerschmidt.
Som er en statsmand værdig.
http://www.youtube.com/watch?v=hJAkAXEr1Tk
Følgende indlæg blev slettet på Peter Kurrild-Klitgaards blog om liberalisme mv. Derfor bringer jeg det her, selv om det kun perifert har med tillid at gøre. Til gengæld finder jeg det bekymrende, at en oplægsholder (in casu PK-K) uden begrundelse sletter indlæg, der overholder alle krav til saglighed og moral. Det siger jeg, at indlægget gør, men døm selv, om PK-K gjorde ret i at slette det.
Ny-/neoliberalisme er en politisk strømning, der udviklede sig i 1970’ernes USA og siden kom til Danmark. Men hvis de amerikanske ophavsmænd til strømningen kunne se, hvad vi i Danmark kalder nyliberalisme, ville de korse sig. For dem at se ville i hvert fald kun Liberal Alliance kunne kaldes liberalt. Alle andre partier er nemlig fortsat tilhængere (tilbedere?) af velfærdssamfundet, og det er bestemt ikke udtryk for nyliberalisme. I amerikansk optik snarere kommunisme.
Historien taler for sig selv: Det parti, der skilter med at være ”Danmarks liberale parti” (Venstre), førte socialdemokratisk politik i 10 år af skræk for, at vælgerne ellers ville afskedige det som regering. Og det parti, der kalder sig Socialdemokraterne, fører borgerlig politik af skræk for, at vælgerne ellers afskediger dem som regering. I begge tilfælde er regeringsmagten formålet i sig selv.
Ingen af dem fører liberal politik. Det ville ellers være en politisk velgerning, hvis Venstre meldte klart ud, at partiet nu tilsluttede sig de bedste dele af Liberal Alliances mærkesager. Så kunne vi igen begynde at tro på sloganet ”Venstre ved du hvor du har” – nemlig der hvor partiet bør stå iflg. sin egen skiltning. Det er dog et forfængeligt håb, for det mest vidtgående, Venstre drister sig til, er at proklamere, at skatterne skal sættes ned over en årrække og den offentlige sektor tilsvarende reduceres. Heri er der intet liberalt, hverken ny- eller gammelt.
For hvad vil begrebet ”liberal” egentlig sige i dansk forstand?
Betyder det, at ”enhver er sin egen lykkes smed”, og ”lad falde hvad ikke kan stå”? Nej, ikke uden videre, for liberalisme er ikke anarki. Liberalisme er en livsform, som tilstræber at lade alle udfolde deres bedste evner. Derfor sigter dansk liberalisme på at give alle mennesker lige muligheder i udgangssituationen – til forskel fra socialisterne som sigter på, at alle skal nyde lige resultater. Danske liberalisters motto er derfor snarere ”Leben und leben lassen!” eller ”Man kan hvad man vil, man kan bare øve sig!”
For at tilvejebringe de tilstræbte ”lige muligheder i udgangssituationen” er et vist minimum af ressourcer nødvendige, herunder økonomiske, uddannelsesmæssige og juridiske (lighed for loven). Også børn af økonomisk dårligt stillede skal gives uddannelsesmæssige muligheder for at udvikle deres evner.
Men vandene mellem liberalisme og socialisme skilles, når det kommer til andre forhold end dem, der har med de lige udgangsvilkår at gøre. Liberale finder det således ikke acceptabelt at skulle underholde mennesker, som efter at have fået tilbuddet, hverken kan eller vil tage imod det. Her starter ”Enhver er sin egen lykkes smed” eller ”Lad falde hvad ikke kan stå!”
Dette standpunkt hænger også sammen med, at man ikke skaber øget rigdom ved at brandbeskatte de rige. Det eneste, brandbeskatningen medfører, er at de riges penge bliver brugt perspektivløst og i øvrigt hurtigt svinder ind. Hermed er vi ved socialismens kerneproblem, der som bekendt består i, at før eller siden slipper de riges penge op.
@ Thomas H. Rasmussen, 29. december 2012 kl. 06:32
Thomas H.Rasmussen!
Du skriver:
“Næste år slutter vi med en gæld på ca. 500 mia. kr. og der er intet i regeringens planer som tyder på at gældsætningen ikke vil fortsætte de næste mange år. Stakkels efterkommere!”
Maa jeg lige sporge dig:
Hvem er saa “vi” som har en gald paa ca. 500 mia.Kr. ?
Samt, “hvem” skylder “vi” ca. 500 mia.Kr. til ?
[...] form for tillid er ikke uvigtig. Den er en forudsætning for, at et samfund fungerer. Som jeg skrev her på bloggen ved nytårstide, er vi danskere besjælede af at leve i verdens mest tillidsfulde samfund. Vi stoler på hinanden. [...]
Skriv en kommentar