« På sporet af et moderne liv

Danmark til Eid?

109 kommentarer

Grænser for politik hed en bog, som Bertel Haarder udgav for et par årtier siden. Ikke at der er nogen som synes at have læst den. For alt er efterhånden politik. I sensommeren 2012 er det således den muslimske Eid-fest, som er forvandlet fra en religiøs eller kulturel festligholdelse til en politisk slagmark.

Senest er det det konservative medlem af Københavns Borgerrepræsentation, Rasmus Jarlov, som tager over fra Ole Hyltoft, der med udgangspunkt i Danmarks Radios markering af Eid er gået så langt som til at kræve bestyrelsens politiske godkendelse af journalistiske projekter i statsradiofonien.

Anledningen til Rasmus Jarlovs opbragthed, som nu får ham til at gøre Eid til brandvarm politik, er det faktum at en skole i København – Blågårds Skole – hvor 60 procent af eleverne er muslimske, har valgt at give alle fri en enkelt dag i anledning af den muslimske helligdag. Det har fået Jarlov til bl.a. på facebook at stille spørgsmålet ”hvorfor venstrefløjen synes, at folkeskoler i København skal holde fri på muslimske helligdage og 1. maj i stedet for på de kristne helligdage og Grundlovsdag…… Er multikultur og socialisme vigtigere end vores kulturarv og folkestyret?”. Han går flere steder videre og giver udtryk for, at det vil være at understøtte udviklingen af parallelsamfund, hvis man fra politisk side tillader skoler at holde lukket på i anledning af alle mulige religiøse mindretals højtider.

Principielt har Jarlov en pointe, men alligevel kommer han i dette tilfælde til at skyde gråspurve med kanoner. Det principielle består, hvor langt vi i dette samfund, herunder i skolerne, kan tolerere en bevægelse henimod indførelsen af alle mulige særhensyn og særrettigheder for at sikre os mod, at bestemte grupperinger føler sig krænket eller generet. Skal alle kvinder i svømmehallen således gå med tildækket hud? Skal alle elever i daginstitutionen spise halalkød, men aldrig svinekød? I begge tilfælde for ikke at genere muslimske medborgere. Og, senest: Skal alle udstyres med en kønsneutral offentlig identitet for at imødekomme de transseksuelle?

Disse diskussioner er væsentlige at tage, især i en tid, hvor en meget aktiv værdipolitisk flanke i Folketinget ikke forsømmer en lejlighed til at rejse forslag, som i sidste ende kun sigter på at bortviske fra virkeligheden det faktum, at Danmark som nation eksisterer, og at denne nation bygger på et givent historisk kulturgrundlag. Derfor blev f.eks. flagdebatten for nogle måneder siden så hed. I grunden ikke fordi det er så vigtigt, i hvor høj grad der er mulighed for at hejse andre nationers flag i Danmark. Men udelukkende fordi en radikal politiker – Zenia Stampe – fandt det umagen værd at gå i værdipolitisk aktion MOD enhver særstatus til det danske flag. Var det ikke sket, havde ingen interesseret sig for, om en svedofil haveejer skulle finde på et hejse de blågule farver en blæsende sommerdag et sted i Dannevang.

Men er det rigtigt at kaste spørgsmålet om en fridag i københavnsk folkeskole ind som en afgørende principiel udvikling i den debat, der handler om, hvorvidt man ønsker en fortsat eksisterende nation bygget på et kristent kulturgrundlag?

Det er her, kæden hopper af for Rasmus Jarlov i dette tilfælde.

For det første er der jo ikke tale om, at nogen politikere noget sted har taget initiativ til at lovgive eller lignende om, at skoler skal holde fri på muslimske helligdage. Tværtimod er det her – modsat i flagdebatten – Rasmus Jarlov, som kaster handsken. Det er ham, der gør det til et problem, at elever på en skole holder fri, så skolens muslimske flertal kan fejre Eid. Der er ikke tale om, at skolen til gengæld ikke holder lukket på de officielle danske – kristne – helligdage. Man har blot organiseret sig sådan, at der er lukket én dag i anledning af Eid, fordi det skønnes praktisk, da mange af eleverne har behov for det.

For det andet kan man diskutere graden af tvangsmæssigt særhensyn i dette tilfælde. Jo, eleverne får fri, og det kan jo defineres som en slags tvang. Men ingen propper vel Eid-festligheder ned i halsen på elever, som ikke er muslimer? Såvidt jeg forstår, betyder fridagen heller ikke mindre undervisning. Den indgår som sagt udelukkende i en pragmatisk vurdering af, hvordan det passer sig bedst for den konkrete skole at fordele årets givne fridage. Er det således værre at tilrettelægge en fridag i anledning af Eid, end det er at lukke en hel skole eller daginstitution for at holde socialistisk politisk kampdag, som Jarlov dog også nævner, eller for at give personalet fri til kursusdag – eller for at få budgetterne til at hænge sammen?

Svaret er, at det tilsyneladende er vanskeligt at finde nogen, som synes dette med Eid-fridagen er et altoverskyggende problem. Altså før Rasmus Jarlov gør det til et problem. Hvilket for mig desværre er lige præcis denne sags kerne.

For det er al ære værd at bekæmpe krænkelsestyranniet. Vi skal undgå et samfund, hvor mennesker ikke kan leve deres liv i al fredsommelighed og uskadelighed, som de ønsker det, fordi de tvinges til at underlægge sig urimelige hensyn til andre. Eller hvor parallelverdener med helt andre love, regler og samfundsværdier gror frem og gør Danmark til et sted, hvor man reelt ikke kan færdes frit eller har nogen fornemmelse for, hvordan man forventes at opføre sig henne om næste gadehjørne, og hvor den almindelige retstilstand kan tilsidesættes.

Men det er ikke lig med, at vi som samfund skal gå i små sko, politisk detailregulere eller kravle op på den moralsk høje hest, så snart der er tale om, at den virkelighed vi færdes i på nogen måde påvirkes af det faktum, at der sådan set findes muslimer i Danmark. De fleste af dem fredelige folk, som fejrer Eid, som flertallet af os fejrer jul. Skulle vi ikke lade dem så vidt muligt gøre det i frihedens hellige navn og bruge kræfterne – herunder de politiske – på mere påtrængende emner?

FØLG MIG PÅ FACEBOOK

FØLG MIG PÅ TWITTER

109 kommentarer RSS feed

Tv-dækning af Eid-festen lyder som et noget risikabelt projekt.

Hvis TV-dækningen af Eid-festen tegner et billede af muslimer som generelt religiøse mennesker, vil det skræmme mange danskere, der frygter religiøs stupiditet samt fanatisk vold og terror fra muslimernes side.

Det modsatte billede, hvor hovedparten af muslimer fremstår som kun overfladisk religiøse, kan virke frastødende på muslimerne selv.
Indenfor Islam er det jo en kendt holdning, at frafald bør medføre døden.
Følgelig er det ingen bagatel, hvis man som muslim afbildes som overfladisk i sin religiøsitet.

Ligeledes kan billedet af muslimer som lunkne i troen bibringe danske seere den holdning, at det er uden grund, hvis man skal tage hensyn til muslimernes religiøse følelser.
Hvorfor skal danskerne og hovedparten af muslimerne ligge på maven for nogle få ekstremister?

Nogle religiøse muslimer frabeder sig desuden, at vantro så meget som strejfer en fortolkning af Islam.
Jeg læste således om en ikke-muslimsk lærer ved Københavns universitet, der fik prygl på gaden, blot fordi han tillod sig at læse højt fra Koranen i undervisningen.

Yderligere findes der indenfor Islam flere retninger, der ligger i evig og blodig strid.
Når man præsenterer en islamisk højtid, vil der derfor være klogt at sikre sig, at fremstillingen ikke strider mod hverken sunni- muslimernes eller shia-muslimernes eller andre trosretningers normer.

Kan TV dække Eid-festen uden at befamle Islam, så der opstår religiøst raseri?

Sådanne udsendelser kan få Saudiarabien til at sende flere imamer, der kan kæmpe for Islam mod Vesten.

Hvad DR nok ikke oplyser er at Eid-festen har sin oprindelse i fejringen af profetens første vellykkede landevejsrøveri :-)

Tak for omtanke

“bruge kræfterne – herunder de politiske – på mere påtrængende emner?”

Undskyld mig, men hvad kan være et mere påtrængende emne end den omsiggribende islamisering af det Danske samfundsliv?? Nu også EIDS-fest på Københavs rådhus og Ramadan-fest i Folketinget. Ved sidstnævnte vil Folketingets Formand Mogens Lykketoft vil møde op og holde en tale om “hvor stor en gevinst islam er for det Danske samfund”. Samtidig vokser antallet af områder i landet, hvor det ikke længere er Dansk retstilstand der hersker, men derimod denne barbariske sharia-lov. Hvilke emner er det lige Tom Jensen mener er mere påtrængende end islamiseringen af det Danske samfund??

Eid festen er en lige så underlig konstruktion, som julen var da den blev indført i DK.

Eid festen er alene opstået i vesten som et modtræk over for julen, og skal specielt få muslimernes børn til at føle at deres religion omfavner familien, og børnene, på samme vis som kristendommen gør.

“Hvis I giver gaver – så skal vi squ også give gaver”

Meget få af vores muslimske indvandrere har holdt en Eid fest i hjemlandet, som den der nu holdes i vesten.

DR understøtter dermed ikke en muslimsk højtid med lange kulturelle og historiske rødder. DR skaber snare begivenheden sammen med nogle progressive muslimer i DK.

Som et reality show – men også som et beregnende modtræk mod os og vores kulturelle arv – ikke som et forsøg på integration. Og altså efter samme strategi, som da vi startede med at fejre Kristi fødsel.

Hvad blev der i øvrigt af fejringen af solens genkomst? – nå ja den gik i glemmebogen da de kristne blev mange nok.

Der blev skåret en sten i Jylland på dagen.

Jeg vil give Jens Hansen ret i, at islamiseringen, som sker bid for bid har bidt sig fast. Der findes flere områder i Danmark, hvor vi danskere og øvrige myndighedspersoner ikke kan færdes frit. Er det den udvikling vi bare må se i øjnene og leve med. Ligesom vi må leve med østbanders hærgen. Vi skal så at sige leve med alt og tåle alt. Hvornår ryger proppen af flasken og danskerne tager sagen i egen hånd. Må vi efterhånden være her? Hvornår ophører denne leflen og puddelhundsmentalitet. Jeg forstår udmærket Tom Jensens pointe. Han må bare erkende, at et tog er sat igang, som ikke engang han kan stoppe med velmenende øllebrødsmentalitet. Tværtimod.

Kære Tom Jensen !

Det er ganske rigtigt som du skriver i din blog, at man ikke skal kamme over i sin iver efter føre en værdipolitik på udlændingeområdet. De konservative med Rasmus Jarlov kunne godt have taget en ekstra lufttrækning inden han blæste sin holdning om Blågårds Skoles fridag til sine elver ud i medierne. Selvfølgelig skal der være plads til, at man kan få fri til sin højtid. Det kan alle vi andre også, som går på arbejde m.v.
Det er mangel på respekt for andres personlige forhold, herunder religion.

Men – men, fordi det hele er kammet over skyldes nu her efter valget, at De Radikale Venstre med deres mange unge virkelighedsfjerne studiner er blevet sluppet fri og kan boltre sig frit i diverse medier med den sande radikale værdipolitik.
Før valget var det efter det efter de flestes mening Dansk Folkeparti der provokerede og satte dagsordnen, men nu her efter valget er det så sandelig De Radikale Venstre som er de provokerende og står klart for det direkte modsatte af Danske Folkeparti inden for værdipolitikken.
Vi ser De Radikale boltre sig uden indblanding fra Socialdemokratiet og SF, som ellers før valget lovede at der ikke ville blive rykket et komma inden for udlændingeområdet.

Vi har set De Radikale Venstre sætte en dagsorden, hvor man tydeligt fornemmer de vil have ophævet nationalstaten Danmark og opløst alle institutionerne som underbygger staten.
Den behandlingskrævende Zenia Stampe, som får lov at gå frit omkring, fremkommer med det ene forrygte forslag efter det andet.
Hun ser gerne det danske flag sænket og ligestillet med EU-flaget og andre nationale flag. Hun vil have ophævet monarkiet og kæmper en nærmest sygelig kamp for dette.
Lille Zenia ønsker også 24-årsreglen ændret, ja helt ophævet. Hun ønsker en fri indvandring, koste hvad det vil.
Zenia og hendes partifæller, hvoraf de fleste aldrig har været ude blandt den jævne dansker eller på det danske arbejdesmarked, vil nu trække deres selvudviklede tanker dog ideer ned over hovedet på de danske familier. Her tænkes på at de vil indføre begrebet tolerance som fag i folkeskolen.
En kæmpe nedgørelse af den danske befolkning og de danske familer. Der er allerede en udbredt stor tolerance i den danske befolkning over for det som De Radikale tænker på der skal være tolerance over for, nemlig de nytilkomne udlændinge.
Gå ind i en hvilken som helst dansk folkeskole og se den imødekommenhed der er over for udlændinge. De bliver modtaget med stor åbenhed og stor toleren ce.
At komme med et så sygeligt forslag er da en rød klud for folket. Vi skal være mere tolerante – jamen det er jo her det kammer helt over dette virkelighedsfjerne parti og deres mange udmodne konfirmander.

Vi ser også dette virkelighedsfjerne parti, at de nu vil fjerne den danske folkekirke. De tager det bid for bid, idet de her godt nok ved, at dette er et for danskerne følsomt område. De indfører nu en politisk dagsorden i kirken, hvor de vil bestemme ordlyden i biblen, herunder kræver en velsignelse af de homoseksuelle. Dermed vidste de at her kommer det første oprør.
Derefter kræver de nu at folkekirken får sin egen grundlov – og dermed udløses fase 1. for en adskillelse af stat og kirke. Et kæmpe ønske for de radikale, fordi denne institution står i vejen for det samfund de ønsker.

Endelig så ønsker dette vanvittige parti, at vi alle skal være lige – mand og kvinde. Vi skal ikke kunne identificeres, så vi skal alle have nyt og ens cpr-nr., hvor man ikke kan se om man er kvinde eller mand. Jamen hvad bliver det næste ?

Vi ser De Radikale Venstre kræve opløsningen af vores nationale værdier, samtidig med at vi ser dem fremkomme med det ene vanvittige forslag om beskyttelse af muslimske værdier. Vi ser dem forfordele muslimer til fordel for etniske danske værdier – og det er her det kammer.

De Radikales politik gør rigtig mange danskere utrygge. De bliver bange for at sammenhængskraften i deres lille land vil forsvinde.
De bliver stødt når man siger de ikke er tolerante, når de i dagligdagen oplever at det hovedsaligt er de muslimske indvandrere som absolut ikke er tolerante.
De forstår det ikke, at der skal tages særhensyn til en nyankommens kultur. Især ikke når han/hun som indfødt skal ændre sin dagligdag for at den nyankomne kan udleve sin kultur.

Prøv og mål tolerancen i de muslimske miljøer i Danmark. Mål på hvordan de ser på den etniske danske befolkning og deres levevis – deres familieliv – deres børns adfærd – deres forhold til religion. Her vil jeg påstå – uden denne undersøgelse – at der er en kæmpe intolerance over for etniske danske. Det er netop her den radikale indsats skal kæmpes for tolerance.

Jeg vil ønske Zenia Stampe og hendes partileder, Margrethe Vestager en 6 månederes ophold i en lejlighed på 4. sal i Egeparken i Vollsmose – eller en samme lejlighed i Mjølnerparken, hvor de sammen med deres familie skal leve og være sammen med sine naboer i 6. måneder – og hvor deres børn skal gå i henholdsvis Blågårdsgades Skole eller Humlehaveskolen i Vollsmose.
Jeg er sikker på, at efter et sådant ophold vil disse to kvinder have en mere nuanceret forhold til de danske værdier.

Hvem havde drømt om de tilstande i Danmark – hvem havde forestillet sig vi skulle overlade vores Folketing -Rådhus-
Statsradiofonien – til forherligelse af ISLAM – hvad er det der foregår!
Er det HUTTERNES manifest – den dag vi er mange nok – der er blevet en realitet?
De er åbenbart mange nok nu og der kommer endnu flere til-
iflg. medierne.
Det er skræmmende – den person der besidder den fornemste post – formandstolen i Folketinget – går foran til ære
for den middelalderlige Ideologi.
Er vi vantro tættere på udryddelse end vi aner.

Da islam som ideologi er såvel fjendtlig overfor vestlig kultur som fjendsk overfor normale relationer mellem forskellige religioner og køn bør enhver forherligelse af den islamiske ideologi naturligvis undgås.

Skal der oplyses om islam bør i alle tilfælde de negative sider (som så absolut er i overtal) ved ideologien fremhæves til skræk og advarsel for den fornuftsbetonede del af befolkningen.

Da DRs medarbejdere tilsyneladende ikke er en delmængde heraf er ovennævnte nok spildte ord på Ballelars. :-(

Det der er problemet med Eid fejring af enhver art er, at det ikoniserer en adfærd som er langt fra hvad vi ønsker i det danske samfund.

Eid handler om at hylde en totalt, ravende sindsyg religiøs fanatisk far, der med stor glæde er mere end klar, til at slagte sin søn for sin gud.

Sønnen på sin side er også totalt hjernevasket og higer efter at blive slagtet som et andet dyre offer, med glæde og skynder på sin far !!!!

Er det kvaliteter vi vil være med til at FEJRE…også selvom mandens vrangforestillinger skiftede i sidste øjeblik, og barnet blev skånet ?

Hvis 1/3 af DF medlemmer besluttede at lave en religion der var Koranen, Sharia og hadith, i kopi, blot med den forskel at Jøder, kristne, ateister og afgudsdyrkere blev udskiftet med Muslimer hver eneste gang…..i.e at de er svin,hunde og aber. Dræb dem hvor i finder dem. Lav Taqquiya, lyv for dem og kræv særhensyn.

Alle skal have svinekød i børnehaven. Alle skal være nøgne på strand og i svømmehal og så videre.

Hvis så DF filialer i andre lande 57 af slagsen (OIC) allerede diskriminerede deres egne ikke DF borgere på det groveste og ikke tillod andet end DF koraner i landet. Nægtede ikke DF’er at kunne indtage høje offentlige embeder og iøvrigt førte religøs DF krig over hele verden.

Der var blasfemilov der ramte muslimer altid som i pakistan, at de lavede fordrivelse af alle andre religioner fra hele regioner som mellemøsten, lige som de kristne er blevet udrenset fra snart hele mellemøsten.

At de havde udset sig et lille Muslimsk land til at skulle drives i havet og hele befolkningen udslettes, og deres slægtninge overalt selv i Malmø skal fordrives..

Ville vi kunne få Zenia Stampe og DR til at fejre den slags, fordi der var 1/3 af DF der havde stiftet en sådan religion ?

NEJ

Hvorfor “fejrer” vi så en psykopat der vil ofre sin søn i officielt regi ?

Og jo jeg ved at sagen er tilsvarende for jøder, der bruger samme historie, men grundlæggende, den adfærd der hyldes er en vi bør fordømme og afsky på det dybeste.

Hvis Eid skal bruges til noget er det at gøre opmærksom på hvor galt faren var på den, og forhindre nogen i at ville blive så stupidt religiøse i fremtiden. Oplys imod det fordøm det, det er imod alle frihedsidealer.

Religion er racisme.

At folketingets formand er intelligent ved de fleste så han må være vidende om islams grundlæggende. værdier. Hans opførsel som udenrigsminister gav anledning til en mistanke og nu har den seneste opførsel bestyrker denne. Er han skabskonvertit?

Jeg vil give dig helt ret her, Tom Jensen. Nu er det tilfældigvis sådan at 60 % af børnene på Blågaards skole er muslimer, så lad dem da holde fri og fejre deres højtid det er nemlig, hvad jeg vil kalde rettidig tolerance. Ligeså vel som det er OK, at Københavns Kommune osse vil holde EIK fest på rådhuset (med en omsætning på 40 mia kroner om året) og dermed Danmarks største arbejdsplads har de vel osse råd til det.

Der hvor jeg bare bliver lidt træt er når jeg ser Anna Mee Allerslev og Anne Vangs ansigter med karakter af (her skal fiskes stemmer). De bruger borgernes penge og dermed er det osse borgernes arrangement og ikke deres.

Som Tom Jensen osse er inde på skal man være tolerant som de fleste danskere plejer at være det og ikke skyde gråspurve med kanoner som Jarlov gør her og dermed osse laver et selvmål.

Men kritisk skal man være indstillet til værdi diskussionen, for er det typer som Vang og Allerslev der sætter dagsordenen uden modspil så ender det i Lal og plan Økonomi A/S. Samt at marken kan være “pisse lige Majet”.

Og i øvrigt Tom Jensen skrev Bertel Haarder osse bogen “Institutionernes Tyrani” i ca. 1978 tror jeg ved ikk om du kan kan huske den Tom, Bertel har tydeligvis glemt alt om hvad han skrev i bogen i dag, og sådan er der jo så majet. Man bliver klogere og mere planøkonomisk tænkende med årene åbenbart.

Sorry 1974, Bertel Haarder, “Institutionernes Tyrani” kort opridset handlede den om, når man først havde oprettet en offentlig institution slap man aldrig af med den igen, der er løbet meget vand i åen siden den gang og i mellemtiden har Bertel i sit aktive politiske liv været med til at udbygge den danske offentlige sektor til verdens største og hvor institutions tætheden pr. indbygger næppe findes større i noget andet land i verden… men sådan er der jo så meget livets pølse er speget…

Så længe “I” ikke har gjort op med Vores egen afskum som Indremission , Jehovas Vidner , Ruth Evers , Evangelisterne , solens børn und so wieter , med deres klamme fortielser og løgne om blodskam , voldtægt af børn , indoktrinering og alt andet godt fra den regiliøse menneskelige skraldespand .

Så gider jeg sgu snart ikke at høre om den der anden #imaginær ven i himlen# sandreligion islami! .

I skulle alle i hob ud af det offentlige rum ! ,
så må I dyrke Jeres guder der hjemme og klare jer alle uden statsstøtte !

Vi i provinsen sidder og undrer os i vores stille sind over det, der sker i København, hvor alt tilsyneladende befinder sig i en opløsningsproces med de københavnske politikere som ivrige aktører til fordel for alt, der kan viske de sidste rester af vestlig civilisation væk fra hovedstaden. Det er godt, at man ikke bor i en by, hvor den vestlige civilisation lige så langtsomt smuldrer og forvitrer, og hvor det eneste, der tilsyneladende er tilbage af fællesskab i hovedstaden, er vilde (distortions) fester, finansierede af det offentlige, hvor grov hærværk og offentlig kopulation på gader og stræder udgør indholdet. En gang var hovedstaden landets centrum for dannelse, et by, som byggede med den vestlige civilisation som fundament, og som fortjent gjorde krav på vores respekt. I dag er hovedstaden et afskrækkende eksempel på, hvad der sker, når de radikale får frie tøjler til gennemførelse af deres utopi: opløsning overalt så langt øjet rækker. Det er godt, at man ikke bor et sådant sted.

Hans Andersen skriver:

“At folketingets formand er intelligent ved de fleste så han må være vidende om islams grundlæggende. værdier. Hans opførsel som udenrigsminister gav anledning til en mistanke og nu har den seneste opførsel bestyrker denne. Er han skabskonvertit?”

Nej, jeg tror såmænd ikke Mogens Lykketoft er ‘skabskonvertit’. Men Lykketoft tilhører 68-studentergenerationen, og som sådan hader han alt vestligt, da han ser den vestlige verden som udbytter og undertrykker af den 3. verden. Da islam i sin natur er anti-vestlig vil en type som Lykketoft se den som en allieret i kampen ‘for en mere retfærdig verden’, og til enhver tid vælge at se bort fra fra alle de mange negative ting ved denne ‘religion’.

Hovedfjenden for Lykketoft er ‘det onde vesten’, og vestens fjender betragter han per definition som sine allierede, og det uanset hvilken ‘dagsorden’ de iøvrigt har. Et eksempel på dette er, at Mogens Lykketoft i et længere eassy om Korea-krigen (1950-53), udelukkende lagde skylden for krigen på USA, mens han så Nord-Korea som et lille uskyldigt offer for den USA’s (læs: den Vestlige) imperialisme. Så Lykketoft er parat til at gå i brechen for hvem som helst der bekæmper den vestlige verden, det være islamister eller det kommunistiske regime i Nord-Korea. Sålænge de bekæmper den ‘vestlige imperialisme’ kan alt hvad de ellers gør undskyldes ifølge Lykketofts ‘logik’.

Du er galt afmarcheret Tom Jensen.
Vi skal lige netop IKKE give efter, og lade indsnige sig mere og mere muhamedanisme i vores hverdag, efter en salamimetode.
Kan du slet ikke forstå, at det lige netop er vand på utternes mølle?
Du plejer da ellers at være nogenlunde begavet, men her kammer det over for dig.

Du milde en opstandelse over at nogle har en anden religion.
Tænk nu lige på, at for det første er den religion (kristendommen) som danskerne påberåber sig, men næppe kender og næppe dyrker, dels er kommet fra Mellemøsten ligesom islam, med hvilken den også via jødedommen er tæt forbundet.
Den oprindelige danske religion var asatroen :-)
Med hensyn til alle de skrækkeligheder, de kristne(?)muslimhadere tilskriver islam, så tag lige engang og læs Det gamle Testamente, som jo immervæk også er en del af kristendommens baggrund og grundlag. Der er sandelig også “smæk for skillingen”, hvis jeg må have lov at udtrykke det sådan.
Og lad da så folk få lov at leve efter den overtro, de nu måtte dyrke, så længe de ikke skader andre dermed.
Glædelig Eid!

Total respekt Tom du vækkede Knud “Den Store” Madsen

Der er håb , respirator tændt

vækker minde og sidder og nynner C W Jørgensens alt sigende og endnu mere rammende sang i dag end dengang

Pas på kan være vanedannede

Titel : Det siger sig selv

Bare ordene : En rejselysten fråden fra Gedser til Skagen , på hævntogt i Gellerup plan

Eid festen er en lige så underlig konstruktion, som julen var da den blev indført i DK…….

Jørgen F. Nu var jeg ikke selv til stede i Bronzealderen da Julen blev fejret. Hvornår skikken på indført skal jeg ikke kloge mig på, men det var du tilsyneladende. Øs ud af din klogskab.

Danmark til Eid(eren).

Hans Lembøl
Og lad da så folk få lov at leve efter den overtro, de nu måtte dyrke, så længe de ikke skader andre dermed.

Det kan jeg kun give dem ret i. Men når en overtro opfordre dens dyrkere til at berøve dem der har en anden overtro så er der et problem når de troende følger denne. Og dette understreges af kriminalstatiatikken

Kære Tom Jensen
I princippet har denne enkeltsag jo ikke den helt store betydning for hvorvidt der kommer parallelsamfund eller ikke. Men det er det symbolske i dette, der har betydning, endda en stor betydning. For mig at drejer det sig om at det vil sende helt forkerte signaler til det omgivende samfund, herunder også diverse mindretal, ingen nævnt ingen glemt, om at de har en ret til at kræve ændriger i fundamentale danske institutioner med udgangspunkt i deres respektive identiteter. Har må man vel som borgerlig hvæde at det danske samfund ikke er et tilfældigt sammenrend af mennesker med tilfældige værdier, overbevsininger etc., men er et samfund med en bestemt identiet, kultur, religion,og historie. Og at de fundamentale danske samfundsinstitutioner skal afspejle dette faktum.Det er derfor ganske på sin plads at påpege denne skrining væk fra danske folkeskoler over i mod skoler der afspejler religiøse grupperinger. Hvis man er så insisterende på at have andre helligdage end det danske samfund, er det jo muligt at oprette friskoler etc., der vil håndhæve disse fridage etc. Men det er altså ikke den danske folkeskoles opgave at afspejle særrettigheder etc.Folkeskolens opgave er at afspejle danske værdier og dansk identitet.
Mvh Søren

Nåårh, det er da bare en lille bitte kræftknude!
Og dér er også een – og dér….

Men de kan da ikke gøre skade….

I Rusland lykkedes det for et enkelt perverst parti at ødelægge livet for millioner og atter millioner af medborgere.

I Tyskland lykkedes det for et enkelt parti at slippe en sådan ondskab løs, at freden i Europa blev afløst af krig og massedød.

Sådan kunne man blive ved. I mange lande har et enkelt ekstremistisk parti været i stand til at afspore udviklingen, så man gik fra fred, fornuft og civilisation til krig, idioti og barbari.

I Danmark har vi et parti så radikalt og ekstremistisk, at det er blevet en trussel mod det danske folks liv og fremtid.

Dette parti har specialiseret sig i landsskadelig, kommunistisk, feministisk og pladderhumanistisk politik. I årevis har det med mandsfjendsk, familiefjendsk og folkefjendsk politik undergravet Danmark og danskernes økonomi, velfærd og fremtid, og mere end det.

Det mest uhyggelige er måske at dette forrykte/ hovedløse og anti-danske parti har mange sympatisører og medløbere, selvom partiets politik kun anviser den vej der fører til kaos, bankerot og katastrofe.

Det viser at mange danskere er overnaive eller alt for godtroende. Det at kommunisme, nihilisme og fascisme pakkes ind i tykke lag af hykleri og “humanisme”, gør ikke de ekstremistiske tankesæt mindre farlige.

Nu forsøger partiet også at alliere sig med andre totalitære og islamistiske kræfter. Det viser at partiet ikke vil sky noget middel for at udvide sin magt, så det kan indrette hele samfundet efter sit eget forgodtbefindende.

Der er en stor og stigende risiko for at dette hensynsløse parti vil skubbe Danmark ud over kanten og ned i den afgrund hvorfra ingen civilisation vender tilbage.

Flemming,

Jeg ved heller ikke hvornår ordet ‘jul’ optræder første gang. Men jeg er sikker på at skikkene omkring fejringen af jesus fødsel har udviklet sig løbende igennem alle årene siden Harald.

På samme vis ser vi at de muslimske skikke udvikler sig – i DK – i et omfang og med et indhold man ikke har taget med sig hjemmefra.

Det er derfor os selv, der skaber rammerne for denne udvikling. Det er dermed også os selv, der har skabt den danske muslims identitet.

Der var for 30 år siden næsten ingen muslimer i DK , der tog notits af lidt svinekød og en øl. Ingen slør.

Men med DR’s Eid programmer, programmerne før da, og de evindelige ‘pics’ af en muslimsk tilsløret kvinde i en forsamling, stigmatiserer og skaber DR en identitet for muslimerne i DK – de afspejler den ikke.

Og det er desværre ikke en inkluderende identitet DR hermed skaber, men et diktat om en adskillelse. Jeg er muslim – og gør sådan. Du er dansker – og gør noget andet ( som DR i øvrigt hader).

DR faciliteter dermed segregationen mellem danskere og muslimer – til glæde for imamerne – ikke fællesskabet.

Danmark til Ejderen – vi havde chancen sidst i ’45 men missede også dengang chancen for et genforenet Danmark. Danmarks historie er vel nærmest bygget på fejlvurderinger af trusler, der ikke blev taget alvorligt nok. Missede chancer.

@Hans Lembøl

“så tag lige engang og læs Det gamle Testamente, som jo immervæk også er en del af kristendommens baggrund og grundlag”

Utroligt vi anno 2012 stadig skal høre på det sludder om Det gamle Testamente fra jer islam-apologeter. Det er altså Det Nye Testamente der er det vigtige i kristendomme, og Det Nye Testamente er et langt opgør emd den lovreligion, som Det Gamle Testamente er et udtryk for.

Nu formoder jeg ikke du går særlig ofte i kirke, men hvornår har du sidst hørt en Dansk præst, der for sin prædiken tager sit udgangspunkt i en tekst fra Det gamle Testamente?? Nej vel, det er som hovedregel en tekst i Det Nye Testamente.

Under alle omstændigheder, så har Kristendommen vist sig at være utroligt fleksibel mht. at tilpasse sig det moderne vestlige samfund. En fleksibilitet du aldrig kommer til at opleve med islam, som i et hele sit inderste væsen strider imod de frihedsprincipper vi bygger vores samfund på i den frie vestlige verden.

Se engang hvad der foregår. Det radikale parti går ivrigt og agressivt til værks og har hver dag nye forslag til hvordan Danmark hurtigst muligt kan blive omdannet til et land hvor økonomien er i bund, hvor udgifterne til fremmedindtoget øges, hvor skattetrykket øges og gebyr- og bøderegnen falder endnu tættere……………………….. hvor jobsene sendes ud af landet eller overtages af løntrykkere……………………………… hvor nærdemokratiet og velfærden udhules yderligere…………………………………. og hvor de syge eller på anden måde nødstedte danskere i stigende omfang kan sejle deres egen sø.

Som kronen på værket har den røde hønsegård også langt hen ad vejen haft held til at mangedoble antallet af skilsmisser, retsløse mænd og ulykkelige børn. Ligesom kriminaliteten er mangedoblet. :(

Det radikale partis politik er massiv stupiditet kombineret med foragt for og had til fædrelandet (og mændene), det hele udmøntet i undergravende og destruktiv politik.

Det er jo ikke kun skolebørn, der holder Eid. Det gør granvoksne lønmodtagere også, hvis de er muslimer.

Er det i det danske erhvervslivs interesse, at helligdagslovgivningen tvinger arbejdsgiverne til at sende deres muslimske medarbejdere hjem, for at holde på kristne helligdage?

De muslimske medarbejdere bliver ikke kristne af, at helligdagslovgivningen tvinger dem til at holde fri på kristne helligdage, og mange af dem føler sig sikkert mere eller mindre tvunget til at pjække på muslimske helligdage, for at være sammen med familien.

Kunne det ikke blive til fordel for alle – både arbejdsgivere og muslimske og ikkemuslimske lønmodtagere – hvis muslimske lønmodtagere havde fri på muslimske helligdage, men så i stedet skulle arbejde på kristne helligdage?

Hvis medarbejderne ikke var tvunget til at holde fri på de samme helligdage, ville det være lettere for arbejdsgiverne at give medarbejdere, der ikke er muslimer, fri på deres hellig- eller fridage.

Arbejdsgiverne ville desuden slippe for at betale helligdagsbetaling til de medarbejdere, som var på arbejde, fordi det ikke var deres helligdag.

Det er en vigtig pointe, som TJ nævner, hvorvidt en fridag i forbindelse med Eid-festen koster undervisningstimer, netop til en gruppe børn, som i forvejen har flere odds imod sig i forhold til uddannelse end andre.
Vi må vel også glæde os over, at vi ikke i år i forbindelse med ramadan-perioden har hørt om problemer med uoplagte børn, som (måske p.gr.a. forældreindflydelse) synes, de hellere vil tænke på sig selv som tilhørende en bestemt religion end som fremtidige samfundsborgere, og derfor faster.
Endelig kan man håbe, at overskriften for Eid-festen er, at det er en kulturel tradition, og der ikke åbnes for yderligere religionisering af samfundet – sådan at den religiøse fejring f.eks. ender med at blive stoppet ned i halsen på de, som enten er “vantro”, eller bare helst vil bruge fridagen til en tur til stranden.

Tænker …
Så hvis vi er tilstrækkelig mange, som laver hver sin religion med forskellige højtider, så kan vi egentlig få helligdag hver dag ….?
Så hvis vi er tilstrækkelig mange som laver en religion hvor halalkød er forbudt, hvad gør man så på de institutioner, hvor der kun serveres halalkøb?
OSV ….

Korrektion:
hvad gør man så på de institutioner, hvor der kun serveres halalkød?

@Ulla Nielsen

De muslimske elever mister jo også timer, når de bliver tvunget til at holde fri på kristne helligdage.

Måske burde denne diskussion egentlig handle om en revision af helligdagslovgivningen, når vi nu alligevel snart skal afskaffe storbededag som fridag…

For helligdagslovgivningen er jo indrettet til en helt anden virkelighed, end nutidens.

Selvom Hans Lembøl og visse andre forsøger at bortforklare, bagatellisere og fordreje (ligesom DR), så bør det stå lysende klart at Danmark er et truet land og danskerne et truet folk.

For storkatastrofens forstadier og forløbere er her allerede, og ulykkerne er allerede begyndt. Tusindvis af danskere er allerede ofre for Borgens mange fejltagelser og asociale overgreb osv.

Og alt tyder på at det hele bliver meget værre, inden det EVENTUELT begynder at blive bedre.

Det sidste vil kun ske, hvis det lykkes at rette kursen op. F.eks. via ærlig/saglig folkeoplysning og politisk fornyelse.

Eller endnu bedre … nu med den debat der er mht rygning:

Hvis vi er tilstrækkelig mange som skaber en religion, hvor rygning er hellig. Er det så religions diskriminerende, at forbyde rygning? Vil Århus kommune kunne indføre totalt rygeforbud i arbejdstiden, hvis det samtidigt er religions diskriminerende?

@Jensen

Nu ved jeg ikke, om du stemmer konservativt.

Men det havde stort set ikke været nødvendigt at importere muslimske arbejdere – eller kronisk arbejdsløse muslimske løntrykkere – hvis Folketinget ikke havde indført den fri abort.

Kristeligt Folkeparti blev netop dannet, fordi Det Konservative Folkeparti tilsluttede sig den fri abort – og lovliggjorde billedpornoen, hvilket var et brud med alle hidtidige, borgerlige (familie-)værdier.

@Jimmi Hansen

Der findes mange religioner, udover de tre store, monoteistiske religioner.

Derfor bør helligdagslovgivningen revideres.

Det ville være til fordel på både arbejdsgivere og lønmodtagere, hvis alle ikke var tvunget af helligdagslovgivningen, til at holde fri samtidigt.

Det er trist at være vidne til, at Tom Jensen tager parti for Frank Jensens røde regime i København mod den borgerlig-konservative Rasmus Jarlov.

Strange bedfellows indeed.

Rettelse:

“Det ville være til fordel for både arbejdsgivere og lønmodtagere, hvis alle lønmodtagere ikke var tvunget af helligdagslovgivningen, til at holde fri samtidigt.”

Egentlig er det også ukristent, at helligdagslovgivningen tvinger kristne til at holde fri på kristne helligdage.

For – som Jesus sagde, da han blve spurgt, om det er en synd at arbejde under sabatten – så er loven til for menneskenes skyld og ikke til for guds skyld.

Det er altså aldrig en synd for kristne, at udføre nyttigt arbejde.

Der er mange arbejdsivrige, dybt troende kristne, der – drevet af deres ubændige, protestantiske arbejdsmoral – ikke vil drive den af på såkaldte helligdage, blot fordi det sekulære Folketings helligdagslovgivning tvinger dem til at holde fri.

For helligdagslovgivningen er et fuldstændigt sekulært fænomen, som primært angår arbejdsmarkedets parter.

@Niels Poulsen

Det er mange år siden Det Konservative Folkeparti reelt respekterede kristne familieværdier.

Han fisker bare efter stemmer fra Dansk Folkeparti, der heller ikke er så kristent, at det gør noget…

Ved du, hvorfor Kristeligt Folkeparti blev oprettet?

…Uanset om man bruger helligdagene i kirken eller på divaneseren, så har de kristne helligdage den fordel at de primært følger solen. Årstiderne.

Hvilket giver en behagelig årsrytme for alle, der bor Norden.

Muslimernes månekalender er ikke særlig smart for andre end beboerne i de ‘varme lande’.

Det var sq en skæv bold fra dig Tom J! Normalt er jeg ret enig i de synspunkter du i fin stil leverer, men her er du altså smuttet ind i det forkerte tempel. Religiøse fester hører hjemme i privatsfæren og der kan ikke tages særlige hensyn hertil fra det officielle Danamrks side. Særligt ikke når man – igen – lader et fåtal af ortodokse muslimer kapre dagsordenen, og indlemmer også de mange sekulære kultur-muslimer som gidsler i et projekt som går ud på at sætte skel mellem muslimer og andre. Det er noget uanstændigt møg, og du bør kraftigt overveje om ikke du skulle få rettet op på din fejltagelse. (Bodsgang fra Rådhuspladsen til Blågårds plads i sæk og aske vil blive accepteret – så slipper du for at gå helt til Canossa på knæene)

@Jakob Schmidt-Rasmussen

Yes .. der er mange andre end de største. Også derfor jeg protestere lidt, for hvor stopper særhensyn fordi man er bange for at krænke grupperinger?
Hvorfor må én gruppering ikke få svinekød i daginstitutionerne, fordi en anden gruppering ikke vil ha svinekød?

@Jakob Schmidt-Rasmussen

Nu er Danmark altså et (kultur)kristent land, og derfor må indvandrere -uanset religon-indrette sig efter de Danske helligdage. Vi de ønsker at leve efter den muslimske kalender må de flytte til et muslimsk land. Der er 58 muslimske lande, så der burde være ‘noget for enhver smag’. Skik følge eller land fly.

Såfremt det er Danmark og Danskerne der skal underkaste sig de (mulimske) indvandreres normer og skikke, så er der jo i sagtens natur ikke længere tale om ‘indvandring’. Så er der tale om en (fjendtligsindet) invasion af vort gamle land.

“Religiøse fester hører hjemme i privatsfæren og der kan ikke tages særlige hensyn hertil fra det officielle Danmarks side.”

Det er endnu et argument, for at revidere eller ligefrem afskaffe helligdagslovgivningen.

Det kan vi passende gøre, når vores sidste katolske helligdag – Storebededag – alligevel snart skal afskaffes.

@Jens Hansen

Jeg synes absolut ikke, at det er i orden, at ikkemuslimske børn, der går på Blågårdsskole, mister en skoledag, fordi de bliver tvunget til at holde fri på en muslimsk helligdag.

Men det er heller ikke i orden, at muslimske børn mere eller mindre tvinges til at pjække, fordi de skal være sammen med familien på muslimske helligdage.

Derfor bør helligdagslovgivningen revideres!

Hvis vi ikke selv reviderer helligdagslovgivningen vil EU sikkert presse en revision ned over hovedet på os, om nogle år.

Danmark kan ligesågodt gå forrest; så får vi mere indflydelse på fremtidens helligdagslovgivning.

NU IGEN “KNÆ-FALD” FOR EN MODBYDELIG, FASCISTOID, PRÆ-MIDDELALDERLIG IDEOLOGI!
-kamoufleret som en religion, men i højere grad end “isme” på linie med kommunismen og nazismen.
Dog kunne såvel kommunisterne og nazisterne aldrig finde på at tillade nedbrænding deres egne børnehaver, skoler, institutioner, massevoldtægt af deres eget lands kvinder begået af kulturberigende udlændinge, drab på egne myndighedspersoner,til-sjofling af alle deres kulturelle værdibegreber samt meget mere – det kan kun finde sted i det “lalle-svage” Vesten, naturligvis.
Islam er en modbydelig, fascistoid “isme”, der skal og bør bekæmpes med alle midler og danske politikere, der samarbejder med disse mennesker, uanset årsagerne, er at betragte som “værnemagere” i sin tid – bekæmp dem og foragt dem inden det er for sent!.

@Jakob Schmidt-Rasmussen

Jeg synes, at du afsporer debatten, og jeg forstår ikke, at du ønsker at relativere de danske værdier, herunder de danske helligdage. Du plejer da ellers at have et godt indre kompas for, hvad der er rigtigt og forkert i denne verden.

Jeg er efterhånden ved at nå kvalmestadiet, hvad angår islam både i Danmark og i resten af verden. Det eneste budskab den synes at have til dens omgivelser, er konflikt, konflikt og konflikt.

Jeg kunne skrive et langt indlæg om, at jeg synes, at vi skal støtte de moderate og sekulære kræfter, som islam trods alt også indeholder, hvilket jeg synes vi svigter, også i denne sag om ramadan og eid. Det vil jeg imidlertid undlade.

Denne gang vil jeg blot nøjes med at konstatere, at Tom Jensen med sin meningstilkendegivelse her på bloggen placerer sig blandt kadrerne i det røde regime i København, og at han tilsyneladende har det storartet i det selskab.

Måske var der nogen, der skulle overveje deres politiske ståsted endnu engang? Hvis man deler de venstreorienteredes værdipolitik, så synes jeg, at man skal smutte over til dem. Så kunne vi få lidt mere samling her på den borgerlige side. Der forestår jo et vigtigt valg i kommunerne, hvor vi gerne skulle få væltet nogle af de røde af pinden.

@Bjarne Munk Christensen

Tja. Der er nogle, der lefler så voldsomt for ultrareaktionære islamister, at det ville være morsomt, hvis det ikke var virkelighed.

For den type pseudoidealister støtter jo alt for ofte islamister, der er langt mere reaktionære – og racistiske -, end de ikkemuslimske “racister”, som pseudoidealisterne rutinemæssigt bekæmper, er.

Både det forrige tunesiske regime og det forrige libyske regime var medlem af Socialistisk Internationale.

Medlemmerne i Socialistisk Internationale mente, at den blodtørstige, libyske diktator, Muammar Gadaffi, havde forenet socialisme og islamisme på forbilledlig vis.

Gaddaffis islamosocialistiske ideologi var beskrevet i “Den Lille Grønne Bog”, som var basis for Libyens tidligere regime og som alle libyere skulle studere.

Det forrige libyske regime havde endda en plads i FN´s mennbeskerettighedsråd, da rådet udsendte en rapport, der fordømte menneskerettighedssituationen i Danmark.

Libyen var stadig repræsenteret i FN´s menneskerettighedsråd, da rådet senere udsendte en rapport, der roste menneskerettighedssituationen i Libyen, kort tid før Gadaffi blev væltet…

- Men det ændrer ikke på, at det er en god idé, at revidere helligdagslovgivningen, når der nu er så mange muslimske lønmodtagere i Danmark!

@Niels Poulsen

Jeg mener skam stadig, at det er et stort problem, hver gang intolerante, fundamentalistiske islamister forsøger, at påtvinge børn og borgere, der ikke er muslimer, deres reaktionære og formørkede værdier.

Men i dette tilfælde er det jo Købernhavns Kommune, der stjæler en skoledag fra de ikkemuslimske børn, fordi de muslimske børn nu udgør flertallet af eleverne på Blågårds Skole.

Normalt, så er det jo de muslimske elever, der får stjålet en skoledag på de kristne helligdage.

Hvad enten man kan li´ det eller ej, så er fremtiden, at der vil komme langt flere muslimske folkeskoleelever i de kommende år, især i København.

Det betyder, at der også vil komme flere folkeskoler, hvor de muslimske elever er i flertal.

Dét betyder videre, at de ikkemuslimske elever på disse skoler, også vil blive tvunget til at holde fri på muslimske helligdage, fordi det ikke giver mening at holde skolen åben, når over halvdelen af eleverne pjækker.

- Hvis vi ikke reviderer helligdagslovgivningen!

Alle skoler har 5 lukkedage de selv må forvalte. Længere er den ikke!

@ Jacob Schmidt-Rasmussen!

Du ævler løs – og en vis legemsdel g..!

Måske skal St. Bededag “nedlægges” – men den blev indført på foranledning af Struense i 1700-tallet til erstatning for 7 katolske helligdage!

Men faktisk viden om fortiden og nutiden er vist en mangelvare i Danmark!!!!

@Andersen

Har skolerne virkeligt fem lukkedage, udover ferierne og helligdagene?

Nutidens folkeskoleelever bliver samlet set undervist i op mod 1600 færre timer fra første til niende klasse, sammenlignet med en folkeskoleelev fra 1960!

Det svarer til, at nutidens elever går ud af skolen midt i syvende klasse, sammenlignet med folkeskoleelever fra 1960…

“Måske skal St. Bededag “nedlægges” – men den blev indført på foranledning af Struense i 1700-tallet til erstatning for 7 katolske helligdage!”

Det vidste jeg skam godt.

Det er netop, fordi Store Bededag kompenserer for de katolske helligdage, som Struensee afskaffede, at jeg kalder det for en katolsk helligdag.

Men det kan selvfølgelig diskuteres.

Det er desuden heller ikke nagelfast, at den skal afskaffes; men Det Radikale Venstre har foreslået, at den skal afskaffes, for at øge produktiviteten, så det…

Gad vide hvorfor dem som normalt galper op om at al religion skal ud af det offentlige rum er pinligt tavse i denne sag.

En undtagelse er naturligvis Kristian Andersen, der som sædvanligt ikke har fattet emnet for bloggen og kloger sig på lukkedage osv…

@ Jacob Schmidt-Rasmussen 16.08 kl. 18.15!

Jamen, når “De Radikale” foreslår det, skal det nok være rigtigt!

Alle “kristne” helligdage burde vel erstattes med “muslimske” – så “produktiviteten” kunne øges!

Danskerne MÅ simpelthen være de dummeste mennesker i verden. KAN man dog ikke forstå, at Danmark da ikke skal have hovedet mod Mekka, ikke skal have overvægt af personer med et helt, helt andet fanatisk , religiøst mantra. Hvor svært kan det være? kan man dog ikke forstå, at disse religioner kun ønsker een ting – at overtage os- de VIL ikke integrere sig – de VIL kun een ting – knuse dette lille land – og det bliver ikke svært, tro mig. Ingen danskere går åbenbart imod det – det sker stille og roligt – de får flere og flere ind med tilladelse og ønske af de venstresnoede og særlig de radigale og de formerer sig jo LANGT mere end unge danskere. Jeg garanterer, at i 2060 er Danmark slut – farvel og tak. Flot klaret af de unge danskere, der kun tænker på skrigende børn og cafe-latte. Godt man har haft sit liv – unge liv – i tresserne og halvtredserne. Det var bare dengang vi havde det godt. Men SÅ kom de røde og kulturpaverne. Og idag er det – og bliver det et helvede at bo i Danmark – ikke mindst i de store byer. UHA.

“Gad vide hvorfor dem som normalt galper op om at al religion skal ud af det offentlige rum er pinligt tavse i denne sag.”

Jeg tror bare Anders Fogh har for travlt til at tage sig af den slags lige nu.

Men det kommer jo ikke bag på nogen at en Mogens Lykketoft falder så ekstremt i vandet som folketingsformand, at han udtaler sig – hvilket jo er på Folketíngets vegne! Men han og de røde vil jo altid ønske at Danmark bliver et EU-land med flest muslimer og få danskere, hvorfor, ja det er ufatteligt, men han har jo Soh n, Vestager, Søvnig, ja, alle de røde med sig. Stakkels Danmark.

Selvfølgelige skal vi ikke leve i middelalderen i Danmark den kristne kultur kan sagtens kastes på mødningen og noget højere kan opnåes. Hvad er de borgerlige har imod et bedre samfund for alle? At disse “20 procenter” taber i tegnebogen? At de ikke føler sig så arrogante mere, når der ikke er et proletarariat som hvem men kan føle sig overlegen overfor?

mht til at være et muslimsk venligt parti, glemmer debattøren at Radikale venstre er et borgerligt parti, og at dobbelt så mange indvandrer blevet indlemmet i kongeriget under vko end under nyrup og en lignene tidsramme. Mens hele denne nytteløse stramme indvandringspolitik blev diskutteret og promoveret af vko, således at den lavkulturalle pøbel der stemmer på DF, kunne holde regeringen over vande, da de ingen ide har om fakta.- …DF kalder kim olsen,lisa ahlquist,preben f1,oscar mv.

Tak for et velafbalanceret indlæg i en ellers overhedet debat.

Selvfølgelig skal der være plads til os alle – også vores muslimske medborgere.

Det ville klæde debatten, hvis alle katastrofeprofetierne blev lagt lidt på køl, og vi istedet gav plads til den omtanke, at en begrænsning på nogle vil blive begrænsning af os alle – da man jo ikke i sagens natur kan have et begrænset frit samfund – det kunne jo komme til at stinke af (religiøs) apartheid.

Erik Larsen, kl. 21.21, har desværre nok ret i sin forudsigelse af at det nok vil lykkes for visse kliker og kredse at knuse og ødelægge Danmark.

Men forklaringen på at det er kommet så vidt, at Danmark måske snart holder op med at eksistere som danskernes land, er vel at en blanding af kommunisme, korruption og feminisme bragte os frem mod afgrunden.

Godheds- og indvandringsindustrien er jo en fed forretning, og når mafiøse fiduser kan kombineres med rød ideologi og blive støttet af tusindvis af tossegode madammer, så kan man da sagtens sælge både sin bedstemor, sit land, sin mor og far, sin kone, sine venner og sine børn til en ussel og skrækkelig fremtid…….. selvom det er rendyrket forræderi.

@ Rikke Nielsen.
Jeg læste dit naive indlæg fra 22.21 tidligere, men gad i første omgang ikke svare på det.
Desværre fik det sat tanker igang omkring, hvor farlige sådanne politisk korrekte typer som dig, egentlig er.
Du bruger udtrykket “medborgere” som jeg formoder også omfatter de rabiate imamer og typer som hutterne og andre ekstreme.
Du er tydeligvis slet ikke klar over deres dagsorden. De vil jo lige netop IKKE være danske medborgere. De vil bestemme over dig og mig.
At du gerne vil underkaste dig deres kvindeundertrykkende lovreligion, fatter jeg ikke. Jeg vil i hvert fald under ingen omstændigheder underkaste mig, ALDRIG, selv om det ikke vil få så mange konsekvenser for min person, som det vil for dig som kvinde.
Forestil dig den dag om 20-30 år, hvor du i den politisk korrektheds navn skal trække sæk over hovedet på dig selv og dine evt. døtre og pigebørnebørn, efter at være blevet omskåret og fornedret af perverse, gamle mænd.
Det vil aldrig ske! vil du garanteret sige. Men hvad er det vi ser i de fundamentalistiske lande som Somalia, Afghanistan når Nato rykker ud osv osv?
Du vil ikke få nogen smuk, historisk omtale blandt dine efterkommere, hvis de får den sande historie om, hvad du og tilsvarende dybt naive, politisk korrekte danskere i disse år begår af forbrydelser mod vort gamle land.

Jeg er selv ikke religiøs, nazist eller kommunist, ikke medlem af foreninger, der dyrker usynlige venner, diverse afguder og historiske tosser. Jeg er pragmatiker og afskyr religiøst vanvid i alle former og afskygninger.
Du burde også tænke dig om, inden du fyrer sådan noget politisk korrekt ævl af.
Vi skal lige netop lægge alle mulige begrænsninger for de, som vil omstyrte vores samfund og indføre deres middelalderskikke.

Se om Store Bededags oprindelse og om Struensees – manglende – faderskab: http://da.wikipedia.org/wiki/Store_bededag

Der kommer hurtigt gang i bloggen når vi har med Islam og muslimer.

Hvorfor sker det? kunne der være en grund til dette postyr?

De radikale er magtliderlige onde mennesker.

Socialdemokrater har solgt sig selv for en kortvarig magt i Regeringen. ’Vi gjorde det’.
’Stuerene bliver i aldrig..’

Min bare røv.

Resultat er en Islamisering af vores kultur, lokalområder, miljø, medier etc. Vi er blevet et bange folk. Der er ikke meget vikingeblod tilbage i de danske gener. Vi er ved at blive et hallal folkefærd.

Udgift inden for de sidste 10 år ligger i omegnen af 250.000.000.000 kr ( Milliarder).

Så er det godt vi andre kan blive 5 år mere på arbejdsmarkedet. – så er de radikale glade.

Se på Sverige og Norge. de ligger allerede som de har redt.

Uddrag fra “2100 spelt” manifestet:

Jeg har taget den lange uddannelse – jeg rydder ikke op.

Mine meninger kan ingen anfægte – vinden bærer stanken en helt anden vej.

Du derimod tog den korte vej. Du har ansvaret for oprydning og brolægning for mig.

Jeg har nu ansvaret for mulighederne – du har ansvaret for problemerne.

Fuck dig og dit snævertsyn – du har mit affald at håndtere.

Vil du ha’ mer?

@ John Ulrich Poulsen 17.08 kl. 08.38!

Jeg ved godt, at St. Bededag blev indført i 1686 – desuagtet var det i Struenses “regeringstid”, at de andre halv- og helhelligedage blev henført til den!

Skal hele Danmarkshistorien gentages hver gang, man kommer med et indlæg – så bliver det væsentlige væk fra bloggens emne!

I overraskelsen over at dansken banker på sms portene til DR byen, i daglig tale Solslottet, udtaler generaldirektør Maria Antoinette Rørby nu

– ”De må være sultne de stakler – stik dem en cookie fra Eid arrangementet. ”

Der er kun en måde at få stoppet de radikales
Islamisering af Danmark.

Den nuværende regering skal væltes.

Problemet er de unge mennesker i Enhedslisten, De tungnemme mennesker i SF, de
Prostituerede mennesker i Socialdemokratiet.

De radikale kører rundt med magtliderlige levebrøds partier/politikere.

Og de gør det på det danske folks bekostning, på vores kultur, historie, demokrati, kvindepolitik, ytringsfrihed og real økonomi.

Mærkeligt at vi ikke lærte mere af muhammedtegningerne.

Jeg skammer mig når jeg hører socialdemokrater udtale sig som de gør. Al den forståelse for Islam bunder i angst og manglende kampånd for egne vestlige værdier. Stuerene… min bare røv.

efter at læst Holger Dansk / DF indlæg fra Knud”Den Store”Madsen og mørkemanden F1Jensen og deres profitier og seen Danmark som et overløbet land ,, hvor er våben I jeres hånd krystere , Jeg elsker også Danmark og havde jeg jeres syn på tingenes tilstand og jeres fremtids udsigter for DK og Vores børn/efterkommere havde jeg forlængst ladt mine våben : 2 shotguns 1 rffel

FFS klogeåger/tosser så flyt da eller så la da vær ik med jeres dem os pizzz Pia/Mogens G /Bush er “DØD” Og kan ikke genoplives , sry lads to tell Y

@lars sørensen

???????????????????????

jeg er ked af at sige det. Det er til at brække sig over hvor lidt vidende folk er om andre kulturer, når man læser kommentarerne til det meget velafbalancerede blogindlæg. Halvdelen (eller flere) af alle disse muslimhadere bidrager overhovedet ikke med noget positivt til samfundet. De har nok næppe gennemført 9. klasse.

Derudover er der bare at sige, at det er ikke første gang kæden hopper af for Rasmus Jarlov. Han prøver altid at score nogle billige point.

@ lars sørensen!

En “fornøjelse” at se dine overbevisende “argumenter” – men ikke mindst dit “dejlige” dansk!

Jeg tror, at mange generationer af danskere er stolte over at have frembragt et “pragteksemplar” som dig!

Nå, men hele ramadanfesten i folketinget slutter vel med et fakkeloptog til ære for de etniske Danskere, der bliver fordrevet fra deres boligområder af disse muslimske “kulturberigere”??

Nu skal vi altså være tolerante overfor det intolerante, ja sådan starter alle store katastrofer.

Kæden hoppede af i samme øjeblik Danmark forsøgte at drive indenlandsk u-landspolitik, ved at importere analfabeter, fårehyrder, bjergbønder og andre (for os) totalt uproduktive mennesker til landet.

Det får så være, hvad det vil (koster blot kassen). Men når disse individer samtidig trækker en kultur/religion med sig, der er stik modsat vor egen, går det selvsagt galt.

Jeg bor selv i et område, hvor der er lidt “mix” af det hele. Men ser stort set aldrig de nye “kulturer” blande sig med den oprindelige kultur. Ikke engang børnene leger med andre, end dem de føler sig “forbundne” med (deres egne).

Uanset hvad politikere forsøger at bilde befolkningen ind, gælder reglen stadig … lige børn leger bedst!

Kan det undre, at Danmark ikke kan tiltrække den tilstrækkelige udenlandske arbejdskraft?

Den måde, vi offentligt sætter alle med forskelligheder under lup, den måde hvorpå vi indigneret skal have en rundbordssamtale om det “de fremmede” nu går og laver, og hvad “vi” skal synes om det gør det jo stort set umuligt for noget normalt menneske at vælge Danmark – man har valget mellem fornedrelse og offentlig granskning af alt, hvad man laver (Danmark), eller at blive behandlet som en spisborger, betale lave skatter og få muligheden for at leve og praktisere sit liv som man lyster (London, USA, Singapore m.v.).

Vi er (lidt) et taberland, som går rundt og tror, at vi er Guds gave til civilisationen.

Man kunne grine hvis ikke det var så sørgeligt (og alvorligt for den sags skyld).

Det mest bemærkelsesværdige ved Ramadan er at guderne angiveligt ikke har haft viden om, at dagslængden varierer med årstiden og breddegraden.
Sikke et overjordisk overblik.

Jeg er sjældent uenig med dig, men her syntes jeg ikke du er bedre end Rasmus Jarlov. Hvis nogle vil holde Eid-fri kan de jo bare gøre det! Det er forældrene der bestemmer, om deres børn kommer i skole.

I forvejen lærer børnene ikke en skid fornuftigt mere i folkeskolen. Ingen faglighed er der tilbage. Så jeg syntes at det må være tid til, at de skal være der nogle flere dage end de er der nu – når nu lærerne er så elendige som de er – jeg ved hvad jeg taler om, for jeg cand.scient. i matematik fra KU og har arbejdet med folkeskolelærere som kollegaer i min studietid. Jeg var dybt rystet. Intet kan en folkeskolelærer med linjefag i matematik, relativt til den opgave de skal varetage. INTET. De ved ikke engang hvad et primtal er, og fik ofte hjælp af mig, til at løse de opgaver, som de skulle stille eleverne på den tekniske skole jeg arbejdede på.

På Københavns banegård blev et par danskere overfaldet af tre eller fire asylsøgere. En dansker blev skubbet ned på skinnerne, og en anden blev sparket og slået.

Blot eet ud af tusindvis af overfald og voldstilfælde.

@ P Chistensen 18.08. kl 11.11!

Nej, “Guderne” burde have indset, at de tvangstanker og de ideér, de efterlod hos Muhammed, kunne medføre fatale konsekvenser.

Vores nordiske naboer kunne jo invitere deres muslimske “medborgere” til at fejre Ramadanen nord for Polarcirlken – på denne årstid!

@ Kenneth Rasmussen 18.08. kl 11.51!

Det lyder egentligt meget sandsynligt, det du skriver. Det er måske ikke helt generelt den skinbarlige sandhed – men det gennemsnitlige “affaldsprodukt”, Folkeskolen leverer – kan nok tilskrives det!

Til alle ynkelige politikere, som tror de kan score billige politiske point på andres bekostning:

Danskerne og Danmark er DØDTRÆTTE af den såkaldte værdikamp! I har sejret jer ihjel.

Eid på Christiansborg!

En politisk magtdemonstration bag al ‘uskylden’ – dårlig opdragelse og egentlig hensynsløst.

Det fortjener ingen respekt i nogen retning.

Det kunne det have gjort, hvis det havde fundet sted på mere almindelig vis.

Frit Fyn til Eideren!

Nu er det sådan, at de muslimske elever …uanset om de får tilladelse eller ej ..i mange år har taget fri en eller to dage omkring Eidfesten…og nok så megen tvang kunne ikke få dem til at lade være med det.

“og nok så megen tvang kunne ikke få dem til at lade være med det”

Man kunne eksempelvis trække et mindre beløb fra forældrenes overførselsindkomst. Det kunne overbevise forældrene om, at det nok er bedre, at børnene følger undervisningen i skolen.

I øvrigt så jeg gerne, at det blev forbudt for børn i den skolepligtige alder og derunder at faste under ramadanen.

For tiden falder ramadanen i sommerferien, men normalt falder den i skoleåret, hvor de muslimske elever konkurrerer om, hvem der er mest rettroende og kan sulte og tørste sig mest – hvis man er elev fra en sekulariseret muslimsk familie, bliver man således udsat for et gruppepres.

Det er dybt skadeligt, da børnene er i voksealderen og i øvrigt burde koncentrere sig om at følge med i undervisningen. De skal ikke sakke bagud i forhold til de kristne elever.

Uden mad og drikke duer helten ikke, som et gammelt dansk ordsprog siger.

Jeg så gerne, at det danske samfund handlede lidt mere proaktivt, så integrationen af det muslimske mindretal i det danske samfund blev mere effektiv.

Jeg er klar over, at jeg ikke kan nå Frank Jensens socialistiske styre i København med mit budskab, men man kunne håbe, at vejen ind til der, hvor såkaldt borgerlig-liberale debattørers hjerne begynder, er kortere.

@ Annemette Hansen 19.08. kl. 08.39!

…”uanset om de får tilladelse eller ej..”. Det gør de af hankøn også resten af året – og brænder biler, containere og offentlige institutioner af og øver vold i bandeflok mod andre.

“Sådan er det jo” – efter Vestager! Det må vi leve med – men hvor længe?

Nå, sidste uge fejrede “vi” “ramadanen” og “Bøssernes Vagtparade” – hvilken absurditet skal vi fejre i denne uge??

@Claus Hansen

“hvilken absurditet skal vi fejre i denne uge??”

I følge de seneste udmeldinger fra de Radikale tegner det til at blive noget med de kriminelle. De er en overset minoritetsgruppe, som vi som samfund optræder alt for ekskluderende overfor.

Derfor vil Folketinget den kommende uge holde middag til ære for de kriminelle med deltagelse af ministrene fra regeringen og tale af Folketingets formand, Mogens Lykketoft. Der vil også blive arrangeret en march gennem København, med deltagelse af landets indsatte, som Helle Thorning vil gå i spidsen for. Hun vil i den forbindelse udtale, at det er vigtigt, at vi udviser tolerance og går ind for retten til at være forskellige.

Integrationsborgmester i København, Anna Mee Allerslev, vil foreslå, at man fjerner tremmerne og låsene i danske fængsler, da man har gode erfaringer med det i Canada, som hun netop har besøgt. Hun vil i den forbindelse også foreslå, at Danmark skifter navn til Canada, da hun anser navnet Danmark for at være for belastet af VKO og deres medborgerfjendske værdipolitik i 00’erne.

Socialdemokraternes politiske ordfører, Mogens Heunicke, udtaler, at han er enig med de Radikale i det langsigtede mål. Der bør ikke være fængsler i et liberalt og tolerant land som Danmark. Danmark skal favne mangfoldigheden i alle dens regnbuefarver. Dog mener han, at regeringen for øjeblikket bør koncentrere sig om at gøre livet for de arbejdsløse så hårdt som muligt.

Sådan er det jo.

Tom Jensen – det er i detajlen, du ved nok .. og generelt:

Enkeltstående kan det ses at være ganske uskyldigt, at man lukker en skole; MEN det er det ikke, så eleverne må så ved enkeltdage skiftevis have fri, og lærerne får så færre elever disse dage – MEN de kan så gøre en ekstra indsats for eleverne på forskellig vis – og skiftevis.

Og – måske have det sjovt samtidig!

@ Niels Poulsen

Tak for svaret.

Ja, det er et absurd teater!!

Det næste bliver vel, at domstolene giver 25% rabat til muslimerne i anledning af ramadanen. I København bliver det vel 30% da 30% af de indsatte i Københavns Fængsler er muslimer.

Jeg har kun set et enkelt halsende intervies med Allerslev; men hun – som Margrethe Vestager og andre; de tænker og udfører/vil også udføre ting på LANDETS bekostning.

Og – var det ikke fornærmende, så vil jeg sige, at det ude, hvor det er svigt overfor fædrelandet – på dets bekostning.

Få jorden og pladderhumanismen ud af hovederne og tænk ikke kun på, hvor synd alting er, så bliver det både mere forsyndelse end synd. Det vi i dissse tider kender som: RETTIDIG OMHU! Ellers – går det også ud over de indvandrere, I er så store fortaler for – altså, når – de gange, det er på vores og landets bekostning.

Det er nemlig decideret uacceptabelt og ganske ubegavet ikke at holde sig til landet, dets historie og indretning. Det er blevet for nemt for indvandrere bare at kræve ind – fordi det er på vores/landets bekostning.

Og – enten griner indvandrerne af os eller også glæder de sig, nogle af dem – og er for nu at bruge et moderne udtryk ‘pisse-ligeglade’ med os. Vi er både intolerante og skal helst løse hele Mellemøstens eksportvare af problematikker og meget andet tillige. Bare – lille Mig, Mig, Mig – og bløse så være med resten og hele måden, metoden og indretningen.

Jeg husker i en debat, hvor det også stod, at det var nærmest forfærdeligt med alle disse kristne symboler, de skulle helst væk osv. Det er altså et kristent også kulturland igennem et årtusinde – og et dansk land på anden vis endnu tidligere.

Sådan er det! Maragrethe Vestager og proselytter udi fx de radikale. Også med det – SÅ LÆR I nye, der kommer til landet PLUS de, der er her, at de ikke skal blive ved med at køre over for rødt!

LÆR LANDET HISTORIE, DETS GEOGRAFI, DETS OMGIVELSER OG MENNESKER – og stop al den leflen, på bekostning af dandkerne, landets indvånere. Margthe Vestager og slæng!

Så – kan indvandrere sagtens være her og er velkomne, kan have deres religion, få hjælp – og helst til selvhjælp, så tingene kan fungere for landet og for alle.

Og – så har vi balladen, før eller siden – og for vores efterkommere.

Det gælder om at tilgodese, hvor det kan lade sig gøre; men mht til landet og dets nutid og historie – og de bør indvandrere forstå, såvel som de burde GENOPDRAGES, hvor lige DET kræves – OM GOD OPFØRSEL, en smule udmyghed og ikke den intolerante Mig-Mig-Mig-KRÆVE-FÅMENTALITET!!!

På andre og ikke mindst landets bekostning, så der en dag ikke vil være mulighed for at modtage flere flygtninge og hjælpe igen osv.

For så er landet plastret til, ikke bare med forskellige skolefridage, uskyldigt nok – MEN ganske meget andet, og så er vi ude i ‘WHO IS WHO’ – og ‘WHOSE COUNTRY IS THIS” – uanset, hvor meget der af udlændinge på forskellig vis påstås, at de er danskere.

Det er de ikke, nogle træder ind i et land og forlanger, at det skal ændres, ligefrem laves og, disse også vantro osv. Det svarer til at være på besøg i et hjem og så fortrænge selve beboerne, ejerne af hjemmet og dets indbo og indretning.

Sådan cirka – og det er der en del, desværre, der ikke ser noget problem med! Fordi de er ligeglade – og andre er så på disse FEEL-GOOD-STEMME-FISKERI, hvor de ikke gider høre mere vrøvt, i hv fald ikke fra danskerne, selv om de har både ret og retten til at sige fra, så jeg håber, at der er flere politikere, det jokker så meget i spinaten, at de må
forlade denne magt og mulighed for udøvelse, fordi de er for rent ud sagt stupide.

Det er i orden at hjælpe mennesker, hjælp til selvhjælp, men det er ikke i orden at hjælpe på andres bekostning – og ofte lade disse betale.

De ødelægger det ligefrem mellem danskere og indvandrere, de spidser tingene til ved ikke at lytte – OG

SÅ er det, som jeg hørte journalisten på TV forleden dag, da han sagde: Jamen, tænker I ikke over, at der er et blåt flertal!

Jeg kan hilse at sige, at det er farligt at dele snart sagt alt op i rødt og blåt eller Pia Kjærsgaard (også gamle røde medlemmer dér forresten). Det er også blandet, hvad folk mener – så disse skel er farlige, denne opdeling!!

Maargrethe Vestager – ‘den nye frelser’.

Sådan er det bare! Og – hun kror sig! På også landets bekostning – svært at høre også på hende også efterhånden.

@Tom Jensen

Du rammer den konstant tilbagevendende diskussion at danskerne bare ikke har gjort sig det nok klart nok hvad indvandring gennem 50 år betyder, og at der ingen spole-tilbage-knap er. For med loven i hånden er

1) F.eks. en dansk født statsborger med etnisk andre forældre, lige så meget dansk som en hver anden dansk statsborger. Det betyder at bare fordi man er født med blå øjne og lyst hår har ens mening ikke mere betydning end andre danskere.

2) Danmark har haft regionsfrihed iflg. lovgivning i en menneskealder og også gennem de sidste 50 år med indvandring der i særlig grad har ændret den etniske sammensætning. Da regions samtiddig er den væsentligste bestanddel i opfattelsen af multikulturel er det hverdag i Danmark. F.eks. en katolsk nonnes udseende , eller en muslim i burka i gade billedet, eller en kristen der bærer et kors-smykke – eller afholdelse af f.eks. helligdage i henhold til den region man nu dyrker. Ja selv kirkeklokkerne der ringer f.eks. søndag morgen til glæde for nogle, til larm for andre er svære at forklare i en lov med regionsfrihed uden at en synagoge eller moske ligeså må være i gade billedet og sende en lidt anden lyd ud der af nogle opfattes positivt og af andre som larm. Den absolut eneste lov der kan skrue lidt på det, når der er regionsfrihed ved lov, er mht. hvor højt et støjniveau evt må være.

I det lys kan alle danskere lige så godt glemme alt om at tage udgangspunkt i et Morten Kocks glansbillede af Danmark fra 1950-1960. Det er jo ikke det Danmark vi har i dag, Danmark er i dag multietnisk og multikulturel når bare man måler på fødte danske statsborgere.
For er der nogen modstanderne af et multikulturelt Danmark der kan nævne bare et eneste sted i verden hvor der findes et land som er både multietnisk og som har regionsfrihed, som kan forhindre multikulturel regions dyrkelse. Den løsning eksisterer jo bare ikke, loven siger regionsfrihed, dog kombineret med at dansk lovgivning er højere end den enkelte region.

Og igen ja nogle danskere vil måske nok hellere have det Morten Kock Danmark fra 1950-1960 mht. befolknings sammen sætning, eller stille begrænsende krav til etnisk andre danskeres region i gade billede. Men løbet er bare kørt da spole-tilbage-knappen ikke eksisterer, det stod bare ikke i kontrakten da nogle dansk fødte børns forældre i sin tid fik indvandrings opholdstilladelse og statsborgerskab og deres børn er fødte danskere.
Så tag dog alle udgangs punkt i definitionen af Danmark 2012 og ikke 1950 – løsningerne komme alligevel til at rette sig ind efter Danmark 2012 og fremadrettet.

Så er den gal i “Palads”. I anledning af ramadanen har biografen forsøgt at gøre folk opmærksomme på, at der kan være problemer med støj fra muslimer på grund af ramadanen.

Direktøren har allerede undskyldt og lag sig på bedetæppet.

For nogle år siden blev “Palads” hærget af ca. 100 muslimer under ramadanen.

@ Birgit Hviid Lajer 19.08. kl.12.49!

Naturligvis skal børnene have det “sjovt” i skolen -men kunne det ikke kombineres med lidt indlæring?

Hvor er det dog bare trættende at hr. Knud Madsen, som er næstformand i en DF provinsafdeling, til stadighed kommenterer på alle politiske indlæg på netaviserne. Kommentatorfelterne er ikke til politisk propaganda hr Madsen!
Og nej – jeg er ikke kommunist, stemmer Enhedslisten, sf eller socialdemokratiet. Ej heller er jeg bare politisk korrekt. Jeg er bare aldrig enig i dine primitive ytringer – de gør det nærmest pinligt at være borgerlig….

Aksel Eriksen – 15:39

Det ene udelukker ikke det andet – og indlæring behøver ikke at være kedelig, for så er børnene ikke særligt motiverede til at lære.

Al læring beror på lyst til at identificere sig med læreren.

Vi tror ikke, at børn vil lære noget. Det er fejl – og vi skal se, at det er selve lysten, vi har ødeligt og for mange tidligt i livet.

Sådan er det bare – og sådan bør det ikke være!

Og – skulle der endelig være lidt morskab for disse institutionspassede børn, så vil det ikke være at foragte!

Per Hansen – 13:22

Naturligvis er børn, der er født af etniske forældre danskere: men mange er og bliver aldrig danskere på samme måde, som du og jeg – de er med et ben i hver lejt, og der er altså forældre, der også tager hjem igen eller gerne vil, hvis det er muligt, så mane lærer ikke og er ligeglade med vores kultur, landets identitet.

Derfor – er det ikke så ligetil, som du skriver det, fordi det kommer til at handle om identitet – også religion/kulturen. Om – hvordan samfundet skal indrettes, ikke mindst.

Og – lige dér kan det knibe med at have lært tilstrækkeligt, så vi ikke får et tilbagestående samfund i opfattelsen af værdier.

Den tur har vi selv været igennem her i landet og med stavnsbåndets ophævelse.

Så -glem alt om 1950-60′ erne, hvis det var mig, du henviste til. De er ikke og har ikke, flere af de indvandrede forældres børn samme baggrund og samme mulighed, haft samme mulighed i uddannelse og det at følge med og forstå verden; men deres eget udgangspunky.

Det er naturligt nok – men farligt, hvis der ikke er en vis fleksibilitet og respekt for landet, da det ikke skal laves om til noget tilbagestående – da vi har et mere udviklet land og dermed tænker mere ud af boksen end den ramme den enkelte religion nu giver både mulighed for i sig selv og tillige for det enkelte menneske.

Der er en slags slåskamp om, hvem der er bedst, størst og stærkest, som en skolegård fuld af uner, der ikke kan orienre sig eller VIL!

Det er nogle af indvandrerfamilierne, der skal se at skynde sig 200 år frem – og til os. :-)

“Man kunne eksempelvis trække et mindre beløb fra forældrenes overførselsindkomst. Det kunne overbevise forældrene om, at det nok er bedre, at børnene følger undervisningen i skolen.”

Jeg er heller ikke meget for det. Fem uger i Thailand mig her, tre uger i USA mig der, skiferier uden for skolernes vinterferie … det mindste man kan gøre er da at konfiskere børnepengene.

@ Birgit Hviid Lajer 19.08 kl. 21.59!

Det er jo det, jeg skriver!

“De, der tager sjov kun for sjov – og alvor kun alvorligt – har forstået begge dele meget dårligt”!

@Birgit Hviid Lejer

Det jeg skrev var ikke specielt til dig, men til artiklen fra Tom Jense. Som input til dig er jeg enig i det Kristian Jensen fra venstre egentlig udtrykker ganske godt i artikel på jyllands posten med hans “tale til ramadan”:

“Det forpligter at være dansker, dermed har man et medansvar i at få landet til at fungere og udvikle sig”.

Den sætning er naturligvis lige så vigtig at huske på også for danske statsborgere af anden etnisk baggrund. Mht kultur-revolution, ja en konsekvens af multi-etnisk og multi-region er at billedet bliver mere nuanceret end et grundlæggende kristen samfund. Det ændrer naturligvis ikke på at loven i Danmark står over region, uanset om det er kristendom, jødedom eller islam – og at alle blot skal acceptere den danske lovgivning, herunder fri region.
Tag feks Rasmus Jarlovs udsagn om blågårds skole, og fri på ramadan helligdag. Hvis Rasmus Jarlov er modstander af det må han jo sørge for at skolens elever af etnisk dansk baggrund ikke forlægst er flyttet væk fra skolen, ellers er der jo kun at trække på skulderen og sige “tja en skoleledelse får jo ikke så meget ud af at sige til muslimske børn at de har skolepligt på ramadan helligdag, ligesom en skoleledelse heller ikke “tænkt” ville få ret meget ud af at prøve at tvinge kristne børn i skole juleaften”. Skolen skal jo tage udgangspunkt i sine elever.

Men nu er det enhver frit at vælge skole i Danmark, men integration har det med at fungere bedre hvis man blander børn af forskellige etniske baggrunde, inkl. etnisk danske. Dette fordi børn via skoledagen danner venner på kryds og tværs og dermed nok er de bedste ambassadører til over tid at nedbryde skel og skabe etnisk forståelse for forskelle og deremed bedre integration.
Omvendt er der også en naturlig søgning mod at samle sig i samme etniske baggrunde, se bare på Danmarks udvandring til USA for 100 år siden – Solvang i USA er jo også nærmest en ren koloni af danskere der.
Men med hensyn til Blågårds Skole og iøvrigt mange andre Københavnske skoler kan man konstatere at man nok skulle have haft en bedre debat om betydning af spredning af etniske elever startende helt tilbage i 19080, fordi det er velkendt at der sker en lavine effekt på skolerne når antallet af elever af anden etnisk baggrund først runder 30-35%, så flytter etnisk danske forældre deres børn hurtigere og hurtigere og vupti så er skolen 2 år efter 100% med elever af anden etnisk baggrund.
Sådan er det bare, men ikke optimalt mht til integration. Og så er gadebilledet der naturligvis andet end feks et typisk gammel dansk kristen præget miljø.
Er det kultur-revolution, tja, etniske danskere har jo også indflydelse. Nu er løbet nok kørt for København, men omegns kommunerne, især forældrene, kan jo tænke over hvad det betyder når de flytter deres børn fra den lokale skole, når der er 25% af anden etnisk baggrund – hvis de lige tænker 2-3 år frem. Gladsaxe har feks meget godt fat i den problematik, og kæmper fra politisk hold med næp og klør for at sikre god integration ved at undgå rene etnisk andre skoler – men det kræver jo at de etnisk danske forældre er medspillere i en sådan kommunepolitik.

[...] det formentlig også falder på stengrund, når man kritiserer folk som den konservative Rasmus Jarlov, der på det seneste har gjort det til sin mission at puste bittesmå sager som nogle [...]

her er sku lige et par citater fra koranen:

3:110- You are the best of peoples ever raised up for mankind.

9:29- Fight those who believe not in Allah.

9:123- O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness.

9:111- Surely Allah has bought of the believers their persons and their property for this, that they shall have the garden; they fight in Allah`s way,so they slay and are slay.

Per Hansen – 09:40

Den tanke fik jeg bagefter, idet jeg ikke først fandt, at det du skrev til var i Tom Jensens oplæg;
men ellers har jeg vist sagt rigeligt på også Tom Jensens næste blog nu, så jeg må være lidt kort her for ikke at gentage heller for meget; men vi har ikke haft så mange år igen til at kunne magte alt perfekt, så nemt at kritisere – og jeg kender ikke årsagen til børnenes 40/60% i skolen på Nørrebro. Mvh BHL

Axel Eriksen

Så er alt jo godt! Men jeg kunne nu ikke få øje på nogen speciel eller tydeligt ironi i din formulering. Mvh BHL

@Birgit Hviid Lejer

Nu er det jo nok en definitions sag om det er mig eller Rasmus Jarlov “der nemt kritiserer”.

Mit kendskab til det med lavine effekterne på skolerne, mht at skifte fra balanceret sammensætning af børn mht etnisk baggrund i en skole har jeg fra min vennekreds hvor en del er skoleinspektører inkl i København. Derudover en kone der sidder i skolebestyrelsen på vores børns skole. Derudover er stort set hele min sviger familie skolelærer, inkl. børnenes bedste forældre som dog er på pension. Og jeg sad bla ved siden af en ældre skoleinspektør ved et 40 års skolejubilæum tilbage i 1982, hvor han var inspektør på den første skole med indvandrer problematikker i København. SOm han fortalte, han skrev Poul Schlutter ned dengang for få ham til at forstå hvad lavine effekten på skolerne betød hvis antal af etnisk andre ramte et eller andet sted mellem 30-35%, så tog det ganske få år før skolen var forvandlet til en ren etnisk anden skole. Det var den gang, og politikerne lyttede ikke selv om han vidste hvad han talte om. Derfor har du idag bla mange skoler i København som er næsten rene etnisk andre (for dine 40/60 % på blågårds skole er som jeg forstår det jo kun muslimsk/ikke muslimsk tal og ikke tal for etnisk dansk/etnisk anden baggrund). I København har du så også den forstærkende problematik at mange etnisk danske idag flytter deres børn i privatskoler, og dermed stor koncentration af etnisk andre til de fleste folkeskoler der og da især i Nørrebro området.

I Gladsaxe kommune derimod ved jeg specifikt at kommunalpolitikerne har meget stor fokus på ikke at få procenterne over 25% mht etnisk andre, men så fungerer det også fint og børnene bliver ambassadører for hinanden i god integration – selv om det er en konstant kamp for politikerne at få folk i villakvatererne til at forstå at enten lader de være med at flytte deres børn eller også må man acceptere at skolerne hurtigt bliver rent etnisk andre. Man har bla lige slået 2 skoler sammen på hver side af en vej er, for at fjerne muligheden for at villakvaters forældrene sender dem på den ene skole, og etnisk andre i den anden skole. Alt sammen med det formål at få integration til at fungere og som er bedst muligt når eleverne er blandet. Og her skal der holdes afstand til den berømte lavine-effekt-procent på 30-35%. Men Gladsaxe kommune leverer så også langt bedre skole lands-resultater end feks Københavns kommune, men ja bruger også 15% mere i penge per elev per år end landsgennemsnittet – som der har været tradition for i Gladsaxe lige siden Erhard Jacobsen var borgmester der.

Og nej jeg er ikke selv skolelærer, men ingeniør med egen eksportvirksomhed – hvor internationale firmaer er kunderne og hvor de alle som en har som personale politik nummer 1: bortvisnig for etnisk diskrimination. For i feks USA og Canada er det helt almindeligt at når man kommer ind i en udviklingsafdeling så er vel 10 ud af 12 af forskellig artet etnisk baggrund. Tilsvarende prøv at gå ud på DTU (Danmarks Teniske Universitet), der er i nogle af fagene 80% af eleverne anden etnisk baggrund eller udlændinge pga udvekslingsprogrammerne hvor danskere sendes feks 1/2 år til udlandet, og tilsvarende udenlandske så til Danmark. Så det er hverdag også for Danmark at vi lever i et multietnik samfund.

Per Hansen – 01:53

Med udtrykket ‘nemt at kritisere’ i mit indlæg, så har jeg hverken tænkt på eller udtrykt, at det skulle dreje sig om dig eller Rasmus Jarlov.

Jeg skriver jo om, at vi i Danmark har haft så faktisk få år til at mestre hele balladen også omkring indvandringer, og det er derfor nemt at kritisere os – fremfor at indvandrere fx glæder sig over ikke at være i knibe længere – men kan opbygge et roligt og harmonisk liv i Danmark.

Men – nu med balladen i Volsmose, så får vi igen repeteret, at mønsteret, reaktionsmønsteret – ses at være det mellemøstlige, let antændelige – og voldelige.

En slags misforstået Macho?

Eller kendes der ikke andre reaktionsmåder inden for deres hjems miljøer og de arabiske kanaler, de ser og de voldelige metoder, de også dér må se – som på danske og andre udenlandske kanaler, når der vises situationer derfra?

Jeg – når absolut ikke mere! Mvh BHL

Danmark og “EID” nok en god “ide”, hvis ikke for andet, så for forståelsen af denne “tros” opståelse.

Det er ikke længere “romerriget´s” magtbegærd “LIVET” bekæmper, men “nutidens” magtbegærd, som følgerne deraf.

Af og til, ønsker “jeg” bare, at “LIVET”, overalt, endeligt får lukket “øjnene” op, og ikke bare virker, som “snyltere” på hinanden, i magtbegæredt´s uendelige “værdiløshed”.

Jamen var det ikke “Danmark til Eideren”?

Skriv en kommentar

Kun fornavn og efternavn bliver vist i forbindelse med kommentaren. Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes

Læs vilkår for kommentarer og debat på Berlingske Tidendes websites